ZWIĄZEK CYFROWA POLSKA

Branża cyfrowa wesprze cyfryzację telewizji i radia

Branża cyfrowa

Eksperci związku Cyfrowa Polska pracują nad przyśpieszeniem cyfryzacji mediów w Polsce. W ramach powołanego przez organizację Komitetu Audio Video toczą się prace nad działaniami, które wesprą cyfryzację radia w kraju oraz zwiększą dostępność usług audiowizualnych.

Jak wyjaśnia prezes Cyfrowej Polski, Michał Kanownik, Komitet Audio Video, który działa w strukturach organizacji branżowej, powstał po to, żeby opiniować aktualne działania w sprawie cyfryzacji radia i telewizji w Polsce, a także rekomendować niezbędne działania, które warto w tym zakresie podjąć. – Podobnie jak wszystkie inne obszary związane z technologią, tak i sektor audiowizualny dynamicznie rozwija się w ostatnich latach – podkreśla Michał Kanownik, prezes związku Cyfrowa Polska. – Warto podać przykład transmisji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2022. Polski nadawca zaoferował wówczas kibicom możliwość wyboru komentarza w języku polskim, angielskim lub z audiodeskrypcją, dostosowaną do potrzeb osób niedowidzących.

Już wkrótce może się to stać standardem. – Dziś polskie stacje telewizyjne wiążą dalsze plany rozwoju właśnie z coraz szerszym wprowadzaniem opcji Personalized Audio. A to wcale nie jedyna innowacja, jaka czeka polski rynek medialny. Niektóre z nich dostrzegą widzowie i słuchacze, inne natomiast pozostaną w sferze czysto technicznej. My, jako branża cyfrowa, musimy natomiast trzymać rękę na pulsie i dlatego nasi eksperci w ramach Komitetu Audio Video podejmują prace na rzecz wsparcia i przyśpieszenia cyfryzacji tego obszaru w naszym kraju – dodaje prezes Cyfrowej Polski.

W działania komitetu włączeni są najwięksi producenci rozwiązań audiowizualnych, m.in. LG, Panasonic, Philips, Sony i Samsung.

Komitet Audio Video skupia się na nowych funkcjonalnościach i wymaganiach w obszarach technicznym, biznesowym i prawnym dla produktów audiowizualnych. Ale niezwykle istotna jest także świadomość użytkowników – mówi Jakub Skwarski, ekspert firmy Samsung, kierujący działaniami komitetu. – Dlatego chcemy informować oraz edukować opinię publiczną w zakresie nowych możliwości elektroniki użytkowej, tak by nie pozostały one ukryte, tylko dla garstki wtajemniczonych specjalistów. Planujemy także w najbliższym okresie budować relację z partnerami w całym łańcuchu dostarczenia treści audiowizualnych: od produkcji przez dystrybucję po odbiór na osobistych urządzeniach końcowych. Nie możemy także zapomnieć o nowych regulacjach audiowizualnych, mających swoje źródło w unijnych aktach prawnych budujących ujednolicony rynek. Dostosowanie się do tych wymagań to kolejny punkt stojący przed komitetem powołanym w ramach działalności związku Cyfrowa Polska – zaznacza ekspert.

2024-04-01
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket