BOSCH

Czy Polacy oszczędzają? [promocja]

Czy Polacy oszczędzają?

Bosch sprawdził, jak chęć oszczędności wody, energii elektrycznej i jedzenia wpływa na preferencje konsumentów przy zakupie AGD.

Energooszczędność, oszczędzanie wody, świadomość ekologiczna i dbałość o naturalne zasoby to niewątpliwie najmodniejsze tematy ostatnich lat. Jak Polacy oszczędzają i co jest dla nich pod tym względem najważniejsze? Marka Bosch sprawdziła to na ponad tysiącu respondentach. Głównym celem projektu było zbadanie nastrojów konsumenckich w odniesieniu do energooszczędności urządzeń AGD.

Krzysztof Nagodziński – członek zarządu BSH w Polsce

Dla konsumentów w Polsce coraz większą wartość mają urządzenia, które zapewniają oszczędność zasobów – wody, energii, ale też jedzenia. Rozwiązania marki Bosch, takie jak i-DOS w pralkach, szuflada VitaFresh w chłodziarkach czy dążenie do osiągnięcia najwyższej efektywności energetycznej we wszystkich kategoriach produktowych, to odpowiedź na wymagania rynku. Coraz częściej możemy zauważyć, że nie tylko wygoda, design czy wizja oszczędności czasu są czynnikami wyboru pralek, suszarek do ubrań i zmywarek. Konsumenci są świadomi, jak istotny jest zakup nowoczesnego urządzenia, które dzięki „inteligentnym” systemom i czujnikom będzie oszczędzać zasoby i domowy budżet.

Czy Polacy chcą oszczędzać wodę i energię?

Dla zdecydowanej większości Polaków kwestie związane z oszczędzaniem energii i wody są ważne. Respondenci zwrócili uwagę na te aspekty i uważają je za istotne przy wyborze sprzętu dużego AGD. Aż 86 proc. respondentów chce, żeby pralka była wyposażona w systemy służące minimalnemu zużyciu energii oraz wody, a także oszczędnie dozowała detergent. 4 na 5badanych zgodziło się, że przy zakupie sprzętu domowego najważniejszym kryterium wyboru jest jego klasa energetyczna. W przypadku wyboru pralek i zmywarek równie istotnym czynnikiem jest oszczędność wody.

Niemarnowanie żywności to priorytet

85 proc. badanych zgodziło się, że niemarnowanie jedzenia to jeden ze sposobów na kontrolę domowego budżetu. Dlatego konsumenci coraz częściej wybierają chłodziarkozamrażarki maksymalnie przedłużające świeżość produktów. Bosch oferuje w chłodziarkach specjalne szuflady VitaFresh dla mięsa i ryb oraz dla warzyw i owoców. Szuflady utrzymują temperaturę niższą dla mięsa i ryb oraz zapewniają wyjątkową świeżość owocom i warzywom dzięki perfekcyjnie dobranemu poziomowi wilgotności.

Czy-Polacy-oszczedzaja-2

Płeć i wiek a skłonność do oszczędności

Wśród badanych kwestie związane z oszczędzaniem wody i energii są szczególnie istotne dla kobiet, które w większości przypadków są odpowiedzialne za prowadzenie gospodarstwa domowego oraz zarządzanie domowym budżetem. Ponadto waga oszczędności energii i wody wzrasta wraz z wiekiem respondentów. Osobom starszym, zaliczanym do tzw. silver generation, bardziej zależy na zmniejszeniu kosztów utrzymania, w tym na oszczędzaniu energii, wody oraz unikaniu marnotrawienia jedzenia.

Trendy i zmiany

Aż 78 proc. badanych deklaruje, że wprowadziło zmiany stylu życia, które oszczędzają energię i wodę oraz zapobiegają marnowaniu jedzenia. Świadczy to nie tylko o rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa, ale także o gotowości konsumentów do aktywnego uczestnictwa w dbaniu o środowisko naturalne. Takie inicjatywy stanowią ważny krok w kierunku budowania bardziej zrównoważonej i odpowiedzialnej społeczności. Dokonywanie lepszych wyborów nie musi być trudne. Bosch oferuje innowacyjne i wydajne rozwiązania pomagające oszczędzać wodę i energię oraz ograniczać marnowanie żywności. To zrównoważony styl życia #LikeABosch.

Czy-Polacy-oszczedzaja-9
2024-02-05
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket