W ramach swoich działań w dziedzinie zrównoważonego rozwoju Amica zdecydowała się na upcykling bannerów reklamowych, które zamiast trafić do utylizacji, zostały przerobione na funkcjonalne popularne torby – nerki.
W kontekście zrównoważonego rozwoju i rosnącej świadomości ekologicznej społeczeństwa ważne staje się poszukiwanie zastosowań dla tradycyjnych zużytych materiałów. Często stanowią one wyzwanie dla środowiska naturalnego oraz są źródłem estetycznego zanieczyszczania przestrzeni. Przeciwdziałając temu, grupa Amica zdecydowała, żeby banery, które spełniły już swoją funkcję, zamiast trafić do utylizacji, zyskały „drugie życie”. Za upcykling bannerów reklamowych i ich przerobienie na nerki (saszetki), odpowiedzialna jest firma Panato. Wybór tej firmy przez grupę Amica jest nieprzypadkowy – nie tylko przedstawiła najbardziej kreatywną ofertę i ma największe doświadczenie w tego typu działaniach, ale również, co bardzo ważne, jest przedsiębiorstwem społecznym, które tworzy miejsca pracy dla osób z niepełnosprawnościami. Ponadto, zlecając wykonanie prac właśnie tej firmie, Amica wsparła inne działania ukierunkowane na promowanie i rozwój ekonomii społecznej. Przygotowane produkty zostaną wykorzystane wewnątrz firmy wśród pracowników grupy Amica i będą mogły służyć przez wiele kolejnych lat.
– Inicjatywa ta doskonale wpisuje się w działania zrównoważonego rozwoju grupy Amica, które przedstawiamy w corocznym raporcie publikowanym przez naszą organizację. Chcemy wzmacniać pozytywny wpływ w przestrzeni społecznej – zarówno jako pracodawca, jak i producent urządzeń AGD. Troska o środowisko jest dla nas kluczowa, a odpowiedzialne zarządzanie odpadami jest jednym z celów naszej strategii ESG. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak wyszedł upcykling banerów. Jest to pierwszy tego typu projekt zrealizowany przez naszą firmę i z pewnością nie ostatni – mówi Justyna Glaza, ESG manager grupy Amica.
Tylko w 2022 r. Amica przekazała 3,4 mln zł na inicjatywy społeczne i programy, których beneficjentem są ogólnopolskie i lokalne społeczności.
© 2024 InfoMarket