AB

AB Innovation Days – już po raz dziewiąty!

AB Innovation Days

Hotel Gołębiewski w Karpaczu w dniach 7 – 8 października br. gościł uczestników 9. już odsłony AB Innovation Days. Celowo nie używamy słowa „targów”, bowiem formuła imprezy wykracza daleko poza aspekty czysto wystawowe czy handlowe. Łączy w sobie bowiem niezmiernie istotne elementy szkoleniowe i edukacyjne i ma za zadanie budowanie relacji między wrocławską spółką AB, jej partnerami handlowymi i reprezentantami sieci Kakto.

AB SA to jeden z największych w Europie Środkowo- -Wschodniej dystrybutorów IT. W swoim portfolio wrocławski gigant ma także szeroką paletę urządzeń gospodarstwa domowego oraz elektroniki użytkowej. Ofertę tę spółka stale rozwija, m.in. za sprawą sieci Kakto, notując wyjątkowo dobre wyniki, biorąc pod uwagę obecną sytuację na krajowym i europejskim rynku dóbr konsumpcyjnych.

„Zobacz już dziś, co inni…”

AB Innovation Days od początku towarzyszy intrygujące hasło „Zobacz już dziś, co inni pokażą dopiero jutro”. W praktyce w malowniczym Karpaczu blisko 500 uczestników imprezy mogło zapoznać się z licznymi prezentacjami produktów oferowanych przez czołowe firmy AGD-RTV. Imprezie towarzyszyły panele dyskusyjne, pokazy kulinarne, a także liczne oferty handlowe. Podczas trwającej dwa dni imprezy nie tylko prezentowano najnowsze produkty czy całe linie asortymentowe, ale i zwracano uwagę na nowinki technologiczne i techniczne. Te ostatnie pojawiają się obecnie niemal z tygodnia na tydzień i wzbogacają atrakcyjność oferty każdego z producentów.

Szkolenia, prelekcje, panele dyskusyjne

Ważnym i niezwykle ciekawym punktem w tegorocznej agendzie AB Innovation Days było szkolenie Kakto pod hasłem „Sieć sklepów blisko Ciebie – przewaga rynkowa”. Poruszano w nim kwestie związane z ogromnymi atutami, jakie mają na mapie handlowej sieć Kakto i jej poszczególne podmioty.

Poza silnym wsparciem technologicznym i technicznym AB SA cechami wyróżniającymi i będącymi ogromnymi atutami Kakto są ogromne doświadczenie, wiedza, specjalizacja i zaangażowanie właścicieli. Bez wątpienia elementy te stanowią znaczną przewagę nad wieloma sieciami o szerokiej ofercie i zarazem niskiej specjalizacji, w których sprzedażą bardzo często zajmują się anonimowi, mało zmotywowani i nieidentyfikujący się z siecią sprzedawcy.

W trakcie AB Innovation Days jak co roku miały miejsce liczne pokazy i prezentacje oraz prowadzone na scenie głównej panele dyskusyjne pod hasłami: „Czy zrównoważony rozwój to szansa dla rynku AGD?” oraz „Dystrybucja kluczem sukcesu”.

AB-Innovation-Days-juz-po-raz-dziewiaty-3

Imprezie towarzyszyły panele dyskusyjne, prelekcje oraz szkolenia. Dla uczestników przygotowano także stoisko informacyjne sieci Kakto.

Planszowa… gra targowa

Ciekawą i zarazem zaskakującą pozycją, która cieszyła się dużym zainteresowaniem i frekwencją, była specjalnie przygotowana na Innovation Days… gra targowa. Dzięki elementom edukacyjnym wplecionym w zabawę i humor uczestnicy mogli dokształcić się i dowiedzieć wielu interesujących rzeczy o produktach z oferty wystawiających się marek. Poza budowaniem relacji i aspektami czysto handlowymi na uczestników konkursu czekały także liczne i wartościowe nagrody.

320 sklepów z silnym wsparciem

Reprezentowane przez AB branże artykułów gospodarstwa domowego, elektroniki konsumpcyjnej oraz sprzętu informatycznego od lat są niezwykle ważnymi sektorami polskiej gospodarki, zarówno jeżeli chodzi o krajową produkcję, dystrybucję (popyt wewnętrzny), ale także od strony znacznego eksportu i importu towarów i podzespołów.

Dla wrocławskiej spółki, ze względu na silną pozycję handlową, a także znakomite zaplecze logistyczne i informatyczne, wszystkie te elementy mają kluczowe znaczenie. Sektory te odgrywają także niezmiernie ważną rolę w zielonej i cyfrowej transformacji, która obejmuje szereg aspektów związanych z Internetem rzeczy, energooszczędnością, gospodarowaniem odpadami czy szeroko pojętym recyklingiem. AB realizuje te cele nie tylko za pomocą platform handlowych i szerokiej mapie dystrybucji w Europie, ale także na krajowym rynku jako kluczowy dostawca wielu marek (w tym na wyłączność), budując silną i rozwijającą się dynamicznie sieć partnerskich sklepów Kakto. Jak podkreśla Andrzej Przybyło, prezes grupy AB: Jako wiodący dystrybutor IT oraz sprzętu AGD i RTV w Polsce, od lat organizujemy wspólne spotkania liderów oraz specjalistów branży. W budowaniu relacji i wzajemnego biznesu nic bowiem nie zastąpi spotkań na żywo, stąd AB Innovation Days odbywa się co roku. Jesteśmy bardzo blisko partnerów i producentów zarówno jako dystrybutor oraz jako organizator sieci partnerskiej i franczyzowej Kakto, o której sile stanowi dziś ponad 320 punktów.

AB-Innovation-Days-juz-po-raz-dziewiaty-7

Na stoiskach wielu czołowych marek AGD-RTV miały miejsce liczne rozmowy handlowe, prezentacje nowości czy pokazy kulinarne.

Ważne relacje, wspólny biznes

AB Innovation Days, będące wspólnym świętem AB i sieci Kakto, to nie tylko impreza wystawiennicza – to także, a może przede wszystkim, miejsce, w którym budowane są relacje i prowadzone wspólne rozmowy na temat przyszłości, kierunków rozwoju i wyzwań, jakie czekają rodzimy rynek i sieć Kakto. W rezultacie wydarzenie organizowane przez AB SA to wyjątkowa okazja do poznania opinii nie tylko liderów branży, ale i współtwórców sieci, co korzystnie wpływa na przyszłe i – co ważne – wspólne strategie sprzedażowe. Jak podkreśla Krzysztof Sumara, business development manager w AB SA: Rynek dynamicznie się rozwija, dostarczając coraz bardziej inteligentnych rozwiązań, które są zarówno bezpieczne, wygodne, jak i tworzone z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. Następuje swoista wymiana technologiczna urządzeń na te charakteryzujące się mniejszym zużyciem energii czy wody. Sprzęty stają się coraz bardziej nowatorskie i smart. I dodaje: Podobnie jest w kwestii biznesu. AB jako hub łączący dostawców oraz sklepy niezależne skupione w sieci franczyzowej Kakto odpowiada na potrzeby wszystkich partnerów handlowych i wspiera ich marketingowo w nowoczesnych obszarach online. To tworzy kompleksowe wsparcie dla każdego producenta i partnera, będąc motorem napędowym biznesu.

AB w czołówce IT i e-commerce

Wrocławska spółka AB SA, której korzenie wywodzą się z sektora IT, znajduje się w gronie największych dystrybutorów IT i dostawców przeznaczonych dla nich rozwiązań e-commerce w Europie. Oferuje największe na rynku portfolio produktów, w tym największych światowych producentów nowoczesnych technologii, takich jak Apple, Microsoft, HP Inc., Hewlett Packard Enterprise (HPE), Lenovo, Samsung czy Dell. Łącznie AB dystrybuuje swoje rozwiązania do ponad 16 tys. partnerów handlowych w Polsce i za granicą. Jest przy tym czołowym dostawcą tzw. usług chmurowych (cloud) oraz wartości dodanej w dystrybucji (VAD). Od wielu lat z sukcesem rozwija także dystrybucję sprzętu AGD, RTV oraz zabawek, w którym to segmencie spółka stała się także czołowym dostawcą w Polsce. Spółkę cechują silne fundamenty finansowe, rozbudowane i nowoczesne zaplecze logistyczne oraz jedna z najwyższych w branży efektywność biznesowa.  

AB-Innovation-Days-juz-po-raz-dziewiaty-13

Zwieńczeniem targów były uroczysta kolacja oraz rozdanie nagród. Gwiazdą wieczoru był Norbi, który ma znakomity kontakt z publicznością.

2023-11-07
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket