LG

Operatorem platformy medialnej i rozrywkowej

Operatorem platformy

Podczas webOS Partner Summit 202 firma LG Electronics ogłosiła postawienie pierwszego kroku w kierunku przekształcenia się w operatora platformy medialnej i rozrywkowej.

 

Transformacja ta wzbogaci życie klientów poprzez dostarczanie im wartościowych usług oraz starannie dobranych treści za pośrednictwem takich produktów, jak telewizory LG OLED czy LG QNED. LG poinformowało o nowej strategii podczas webOS Partner Summit 2023. Wydarzenie, w którym wzięli udział twórcy treści, dostawcy, deweloperzy i przedstawiciele branży z ponad 30 krajów, miało miejsce w LG Sciencepark w Seulu w Korei Południowej. Odbywający się po raz pierwszy webOS Partner Summit 2023 to wyjątkowa okazja, podczas której LG mogło zaprezentować swoją wizję i podkreślić ogromną wartość stale rozwijającej się platformy webOS Smart TV dla zaufanych partnerów na całym świecie od czasu wprowadzenia na rynek LG Smart TV w 2014 r.

LG inwestuje w platformę webOS

Platorma webOS stała się jednym z najczęściej używanych globalnie systemów smart TV. Platforma, oprócz 200 milionów telewizorów LG, obsługuje obecnie również urządzenia innych marek na wielu rynkach. W przyszłości LG planuje rozszerzyć webOS na większą liczbę zewnętrznych producentów telewizorów i wdrożyć platformę także w pozostałych kategoriach produktów. W ciągu 3 lat spodziewa się bowiem ponad 300 milionów urządzeń zaopatrzonych we wspomniane rozwiązanie. Aby zapewnić wygodę i rozbudowany ekosystem webOS szerszej bazie klientów, LG wdrożyło platformę w wielu kategoriach produktów, takich jak projektory, sprzęt digital signage czy samochodowe systemy informacyjno-rozrywkowe.

Co więcej, liczba marek partnerskich stosujących webOS Hub (rozwiązanie dedykowane innym firmom) wzrosła w ciągu dwóch lat z zaledwie 20 do ponad 300. W tym czasie webOS Hub przeszedł istotne aktualizacje, a różnorodność oferowanych treści została rozszerzona o gry w chmurze i usługi OTT. Pojawiły się też nowe funkcje zwiększające wygodę i poprawiające ogólne wrażenia odbiorców. Ponadto niektóre marki partnerskie wprowadziły własne telewizory OLED z systemem webOS Hub. Platforma nieustannie ewoluuje, zapewniając aktualizacje oraz wprowadzając ciągłe udoskonalanie interfejsu użytkownika (UI) i poprawę jego wrażeń (UX) w oparciu o dogłębne zrozumienie potrzeb klientów. Aby jak najwięcej odbiorców mogło korzystać z najnowszej wersji webOS na swoich telewizorach, firma LG gwarantuje bezproblemowe aktualizacje systemu operacyjnego – nawet dla wcześniejszych modeli urządzeń.

W ramach strategii rozbudowy ekosystemu platformy webOS LG przejęło w 2021 r. amerykańską firmę Alphonso specjalizującą się w analizie danych reklamowych i treści. W ubiegłym roku Alphonso utworzył spółki zależne w Wielkiej Brytanii i Grecji, przyspieszając globalny rozwój swojej usługi.

W ciągu najbliższych pięciu lat LG zamierza zainwestować w system webOS 1 bilion KRW (ok. 750 milionów USD), aby rozbudować ofertę, która będzie odpowiadać różnorodnym stylom życia oraz preferencjom konsumentów. Firma uważa bowiem, że rozwijając poziom własnej konkurencyjności w dziedzinie treści i usług, zwiększy komfort użytkowania webOS.

Strategiczne inwestycje LG będą koncentrować się na poszerzeniu zakresu treści dostępnych za pośrednictwem webOS, zwiększeniu użyteczności poprzez innowacyjny interfejs oraz wzmacnianiu partnerstwa z podmiotami produkującymi treści na skalę globalną. Firma LG współpracuje z partnerami, aby wprowadzać na platformę nowe technologie dla graczy, fanów sportu i użytkowników z pokolenia Z. Jedną z tych integracji jest Sye – zastrzeżona technologia Prime Video o niskim opóźnieniu przesyłania obrazu i dźwięku. Skorzystają z niej klienci oglądający takie transmisje sportowe na żywo, jak „Thursday Night Football”. Telewizory LG obsługują Netflix w jakości HDR i od niedawna oferują wersję beta Netflix Games on TV. Wprowadzając ekrany lifestyle’owe dla pokolenia Z, firma współpracowała z YouTube, aby udostępnić w modelach typu StanbyME interfejs Native Touch UX dla aplikacji.

LG rozwija również innowacje w obszarze wyszukiwania i rekomendacji opartych na sztucznej inteligencji, ponieważ planuje włączyć funkcję głosowego interfejsu użytkownika (VUI) do aplikacji partnerów. Pozwoli to korzystającym z webOS na łatwiejsze i szybsze wyszukiwanie treści innych firm oraz poruszanie się po nich za pomocą głosu.

2023-09-20
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket