Statystyczny Polak ogląda telewizję przez ok. 3 godziny i 55 minut dziennie. Chociaż może wydawać się to dużo, czas spędzany przed telewizorem regularnie maleje, do czego przyczynia się rozwój serwisów VoD.
Polacy oglądają coraz mniej telewizji – to fakt. Jak podaje KRRiT, w 2022 r. statystyczny Polak oglądał telewizję przez 3 godziny 55 minut i 34 sekundy na dobę – dokładnie o 11 minut krócej niż w poprzednim roku. A jakie programy najchętniej oglądają Polacy? W 2022 r. w czołówce znalazły się programy informacyjne z 3 największych stacji telewizyjnych w Polsce. Oglądając telewizję, Polacy wybierają również programy publicystyczne, a także reality show, mniejszą popularnością cieszą się pełnometrażowe filmy. Na skutek bogatej oferty nowych platform VoD rośnie konsumpcja treści wideo w Internecie, co przyczynia się do spadku oglądalności tradycyjnej telewizji. W Polsce największą popularnością cieszy się Netflix, który w pierwszym kwartale 2023 r. przyciągnął aż 40 proc. wszystkich polskich użytkowników VoD. Za nim na podium znalazły się platformy Disney+ (z 14 proc. zasięgu) oraz HBO Max (z 13,27 proc. zasięgu). Z polskich platform VoD najpopularniejsze w tym okresie były Player oraz TVP VOD. Jakie telewizory kupują Polacy? Najpopularniejsze są modele 55- i 65-calowe. Znaczna część konsumentów sięga również po większe modele o przekątnej 75, 85 cali, a nawet większe. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez grupę GfK, w 2022 r. aż 71 proc. kupujących nowy telewizor wybrało modele smart TV 4K UHD. Wśród tegorocznych modeli chińskiego producenta Hisense znalazły się aż cztery telewizory Mini LED: U6KQ, U7KQ, U8KQ oraz UXKQ. Kolejna nowość Hisense to model E7KQ PRO, który powiększył ofertę QLED, polecany miłośnikom gier wideo. Wisienką na torcie oferty Hisense w 2023 r. są telewizory laserowe. Dzięki dobrej jakości obrazowi, który gwarantują modele L9H, L5H (100 i 120 cali) oraz PX1-PRO (90 − 130 cali), z łatwością zamienimy salon w salę kinową.
© 2024 InfoMarket