Przez ponad dwie dekady swojej obecności na rynku domowe iRoboty znalazły kilkadziesiąt milionów nabywców. Bardzo często można spotkać roboty tej marki, które swoją misję utrzymania porządku rozpoczęły wiele lat temu i nadal z powodzeniem wykonują swoje obowiązki.
Z jednej strony wynika to z faktu, że nad ich opracowaniem czuwali najlepsi specjaliści, ale równie ważne okazały się jakość wykonania, jak również wyjątkowy sposób ich projektowania. Inżynierowie firmy iRobot już na początku wieku wiedzieli, że niektóre elementy konstrukcji będą się zużywały ze względu na charakter swojej pracy. Użyte w robotach gumowe szczotki główne, ale również szczotka boczna są w ciągłym ruchu, więc narażone są na uszkodzenia mechaniczne, silniki, które napędzają, je oraz koła mogą ulec uszkodzeniu ze względu na środowisko pracy, a akumulatory tracą z czasem swoją wydajność. Między innymi z tych powodów twórcy zdecydowali się postawić na zaprojektowanie robota, który składa się z modułów.
Poszczególne z nich ukryte są, co prawda, w korpusie urządzenia, jednak ich wymiana nie jest skomplikowana. Ułatwia to pracę autoryzowanemu serwisowi, ale całość jest zaprojektowana tak, aby mogła być wykonana z łatwością przez każdego użytkownika w domowym zaciszu. Każde urządzenie czyszczące wymaga okresowej konserwacji, np. oczyszczenia szczotek. Marka iRobot ułatwia te czynności przez oznaczenie kolorystyczne elementów, które mogą tego wymagać. We wcześniejszych modelach był to kolor żółty, który obecnie zastępowany jest zielonym. To kolejne czynniki, które sprawiają, że domowe iRoboty są długowieczne.
Marka iRobot doskonale zdawała sobie sprawę z faktu, że tak innowacyjny produkt będzie wymagał najwyższego poziomu wsparcia dla użytkowników. Wypracowane przez ponad dwie dekady standardy sprawiają, że obecnie w przypadku większości działań serwisowych naprawione urządzenie wraca do użytkownika po około 3 dniach roboczych. Co istotne, wszystko odbywa się za pośrednictwem kuriera. Szybkość działania serwisu jest zasługą autoryzowanych importerów i dystrybutorów marki iRobot. W Polsce jest to DLF Sp. z o.o., która poddaje jakość świadczonych przez siebie usług posprzedażowych niezależnemu audytowi, dzięki czemu od wielu lat zdobywa prestiżowe wyróżnienie „Gwiazda Jakości Obsługi”. W skali globalnej serwis polskiego importera oceniany jest przez firmę iRobot jako jeden z najlepszych na świecie.
Filozofia marki iRobot zakłada, że jej roboty mają być urządzeniami, które wyręczą nas w domowych obowiązkach, a żeby tak się stało, muszą być niezawodne i długowieczne. Jest to rozwiązanie korzystne dla użytkownika, ale również środowiska.
© 2024 InfoMarket