Mija dokładnie trzydzieści lat od momentu, kiedy nad Wisłą oficjalnie zagościł koncern BSH. Spektakularny sukces niemieckiej firmy i reprezentowanych przez nią marek: Bosch, Siemens i Gaggenau to także wyjątkowa, niebywała wręcz historia rozwoju polskiego rynku, tak w odniesieniu do całej gospodarki, jak i sektora artykułów gospodarstwa domowego.
Przypomnijmy, że początek lat 90. ubiegłego wieku to okres odbudowy gospodarki, ale i całego życia społecznego w Polsce. Tuż przed nim upadają fabryki, szaleje bezrobocie, a inflacja roczna liczona jest w setkach procent. Przeciętny Kowalski na kolorowy telewizor czy pralkę musi zaś pracować trzy, cztery lata. Do wyboru ma przy tym w oficjalnym obiegu zaledwie dwie marki, pod warunkiem, że w ogóle towar ów dostanie... I to właśnie dynamiczny rozwój i przemiany gospodarcze lat 90. XX w. sprawiają, że z kraju biedy, zacofania technologicznego, marazmu i stagnacji Polska staje się liderem w produkcji AGD w Europie(!), silnym państwem z nowoczesną gospodarką, a przeciętny Polak może wybierać spośród setek marek i kupować bez problemu to, co tylko mu się zamarzy. Nie byłoby tego sukcesu bez przemian, otwartości i dialogu oraz zaangażowania takich firm jak BSH, które zaufały Polsce i Polakom i zainwestowały gigantyczne środki w fabryki, magazyny czy centra usług. To dzięki takim podmiotom możliwe były wyjście z kryzysu i aktualny rozwój gospodarczy Polski.
Podczas obchodzonego z pietyzmem jubileuszu 30-lecia firmy licznie zgromadzeni goście BSH mogli na wstępie obejrzeć wyjątkowy film, który w kilku minutach przedstawił historię i rozwój koncernu BSH w Polsce. Znamienny jest fakt, że w zasadzie przez te 30 lat funkcjonowania firmy w Polsce niemal w każdym roku miała miejsce kolejna, spektakularna inwestycja liczona w dziesiątkach lub setkach milionów złotych. Pokazuje to nie tylko skalę i wielkość samego koncernu BSH, ale i ogromny potencjał i możliwości, jakie tkwiły i tkwią w Polsce i Polakach. Za każdym sukcesem stoją także oczywiście konkretni ludzie i określone wartości. Bez nich długofalowo nie może funkcjonować dobrze żaden biznes. Profesjonalizm, przewidywalność, uczciwość, a także odpowiedzialność czy wierność zasadom to cechy, które od lat towarzyszą BSH. I to właśnie one wpływają na jakże ważne zaufanie do firmy i oferowanych przez nią marek. Polskiemu oddziałowi BSH w Polsce życzmy samych sukcesów i kolejnej tak znakomitej „30-tki”! Więcej o historii firmy BSH w Polsce, jej dotychczasowych inwestycjach oraz ambitnych planach na przyszłość w kolejnych wydaniach „InfoProduktu”.
Spotkanie poprowadzili z werwą i znaną wszystkim dynamiką dziennikarka Marzena Rogalska oraz Sebastian Kucharski z BSH.
Barwną historię rozwoju BSH w Polsce przedstawił z dużym poczuciem humoru Konrad Pokutycki – prezes zarządu polskiego oddziału BSH.
Gwiazdą spotkania był znany i niezwykle w Polsce lubiany aktor, pisarz i satyryk – Steffen Möller.
Szczególne słowa uznania i podziękowania zespołowi BSH w Polsce przekazał Matthias Metz, prezes zarządu BSH Hausgeräte.
W trakcie jubileuszu wsparto charytatywnie jeden z ośrodków pomocy społecznej. Na zdjęciu członkowie zarządu BSH w Polsce (od lewej): Krzysztof Nagodziński oraz Jochen Heel (od prawej).
© 2024 InfoMarket