MINDS&ROSES

Blisko 40 proc. Polaków kupujących online to smart shopperzy

Blisko 40 proc. Polaków kupujących online

Jak wynika z najnowszego raportu „Customer Journey 2023. Poszukiwanie i zakup produktów online”, przygotowanego przez agencję badawczą Minds&Roses przy współpracy z Allegro, Polacy kupujący online coraz rozważniej podchodzą do zakupów.

Już co trzecia osoba podczas zakupów w Internecie poszukuje równowagi między odpowiednią jakością a atrakcyjną ceną, porównuje oferty w różnych miejscach i jest w stanie świadomie wybrać moment zakupu produktu. Między innymi takie działania wpisują się w koncepcję smart shoppingu i pokazują dojrzałość konsumentów. Są również odpowiedzią na postępującą inflację. Smart shopper preferuje jak najszybsze przejście od zaistnienia potrzeby zakupowej do momentu samego zakupu. Mówiąc o smart shoppingu, warto spojrzeć na dane z raportu „Customer Journey 2023. Poszukiwanie i zakup produktów online”:

  • 96 proc. kupujących smart zazwyczaj szuka dobrego produktu w atrakcyjnej cenie,
  • 79 proc. smart shopperów dokonałaby zakupu w miejscu, z którym nie ma wcześniejszych doświadczeń zakupowych, gdyby tylko zaoferowano im atrakcyjny rabat. Co jednak ważne: ci badani nadal deklarowali lojalność wobec sklepów, z których korzystają na co dzień,
  • 71 proc. smart konsumentów jest w stanie poczekać z zakupem na czas atrakcyjnych promocji,
  • Ponad połowa (53 proc.), chcąc znaleźć atrakcyjne rabaty, porównuje ceny tego samego produktu na różnych urządzeniach, w tym na laptopie i na aplikacji w smartfonie.

Od około roku średnie podwyżki wynagrodzeń na polskim rynku pracy mają niższą wartość od średniego wzrostu cen towarów i usług. Tym samym spada nasz realny dochód. Większość polskich rodzin odczuwa skutki inflacji, jednak nie widzimy oznak typowego kryzysu gospodarczego. Bezrobocie jest znikome, odsetek Polaków aktywnych zawodowo rekordowo wysoki, a wiele firm zgłasza wakaty. Głównym problemem staje się zatem nie brak środków do życia, a opłacenie z posiadanego budżetu miesięcznych wydatków i zobowiązań, w tym rosnących rat kredytów – tłumaczy Jacek Grzeszak, ekonomista, analityk danych, ekspert w Minds&Roses.

Pełny raport jest dostępny do pobrania po zeskanowaniu kodu QR.

Blisko 40 proc. Polaków kupujących online
2023-07-19
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket