Jak wynika z raportu Intrum European Payment Report 2023”, inflacja zmusiła biznesy w naszym kraju do odłożenia „na półkę” planów dotyczących rozwoju i skupienia się na zadbaniu o większą efektywność kosztową (58 proc.).
Firmy dopiero co zaczęły wychodzić na finansową prostą po koronakryzysie, a na horyzoncie pojawiło się nowe zagrożenie – inflacja. Wpływa ona na wszystkie biznesy w naszym kraju. Wydaje się więc, że głowy polskich przedsiębiorców zajmują teraz zdecydowanie poważniejsze tematy niż polityka zrównoważonego rozwoju. Jednak, jak pokazuje raport Intrum, w ciągu ostatniego roku 66 proc. przedsiębiorstw w Polsce znacznie przyspieszyło swoje działania na rzecz bardziej zrównoważonego rozwoju pomimo trudnych warunków gospodarczych.
– Niektóre firmy zadeklarowały wdrożenie konkretnych działań, np. zmniejszenie emisji CO2, czy mniejsze zużycie prądu itp. Większość jest bezsprzecznie świadoma faktu, że dbanie o zrównoważony rozwój ma wpływ na ich klientów. Dla przykładu, 51 proc. firm w naszym kraju uważa, że szybko stracą klientów, jeśli nie będą postrzegane jako podmioty poważnie traktujące odpowiedzialność za środowisko. 53 proc. z nich deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy stały się znacznie bardziej świadome ryzyka klimatycznego i potrzeby uczynienia swojej działalności bardziej odporną na ten problem – komentuje Agnieszka Surowiec, ekspert Intrum.
Wnioski te potwierdzają dane pochodzące z innego raportu Intrum – „European Consumer Payment Report 2022”. Blisko 6 na 10 (57 proc.) ankietowanych konsumentów z Polski stwierdziło, że nie będzie kupować od firmy, o której wiedzą, że jest odpowiedzialna za szkodzenie środowisku.
Oprócz inflacji polskim firmom „doskwierają” również rosnące ceny energii. Dlatego nie dziwią deklaracje składane przez ankietowanych Intrum. 63 proc. przedsiębiorców twierdzi, że ich firmy zmniejszają zużycie prądu, by poradzić sobie z rosnącymi cenami energii. Co więcej, planują utrzymać je na niskim poziomie w przyszłości ze względu na ochronę środowiska.
Raport jest dostępny po zeskanowaniu kodu QR.
© 2024 InfoMarket