Pod koniec kwietnia br. grupa kapitałowa Action SA przedstawiła swoje wyniki finansowe za 2022 r. W omawianym okresie spółka utrzymała rekordowo wysoką marżę, która ukształtowała się na poziomie 8,78 proc. Przychody w ubiegłym roku wyniosły 2 366 956 tys. zł.
W 2022 r. spółka konsekwentnie realizowała strategię opartą na dywersyfikacji oferty dostawców i odbiorców w zakresie różnorodnych grup produktowych i skupiła się na rozbudowie krajowych i zagranicznych kanałów sprzedaży.
Action SA cieszy się dynamicznym rozwojem, który bez wątpienia zawdzięcza budowie silnej, nowoczesnej struktury biznesowej (tzw. e-commerce hub) oraz wykorzystywaniu synergii płynącej ze wzrostu biznesu B2B i B2C spółki. Efekty realizacji takiej strategii widać także w szacunkowych danych za I kwartał tego roku. Z raportowanych danych wynika, że obrót w pierwszych trzech miesiącach 2023 r. wyniósł już 581 785 629 tys. zł i był wyższy od przychodów za I kwartał 2022 r. o 6,3 proc. Warto w tym miejscu dodać, że Action poza własnymi markami i sklepem internetowym Sferis.pl rozwija obecnie nowy koncept sieci sklepów detalicznych pod nazwą Sferis RTV AGD.
Mimo trudnego dla gospodarki czasu wypracowujemy satysfakcjonujące rezultaty. Jest to efekt wyjątkowej na rynku strategii naszej organizacji, której strukturę trudno dziś porównać do innych podmiotów tego typu na rynku. Dzięki temu systematycznie rośniemy. Na szczególną uwagę zasługuje rozwój w segmencie projektów własnych e-commerce B2C, gdzie w skali roku nasza firma osiąga imponujące wzrosty – podkreślił Piotr Bieliński, prezes zarządu Action SA.
W 2022 r. urósł też segment sprzedaży zagranicznej e-commerce B2B w Action SA. Spółka koncentrowała się także na rozbudowie oferty dystrybucji rozwiązań zaawansowanych Action Business Center. Bez wątpienia tak dynamiczny rozwój Action możliwy jest dzięki dobrze sprofilowanej ofercie, dużej sprawności biznesowej i stabilnej pozycji finansowej.
© 2024 InfoMarket