Po raz trzeci z rzędu BSH Hausgeräte GmbH notuje rekordowy rok, z obrotami wynoszącymi 15,9 mld euro. Wynik ten stanowi wzrost o 2,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym (po uwzględnieniu różnic kursowych 4,2 proc.). Koncern BSH ponownie zanotował wzrost obrotów we wszystkich regionach. Wyniki finansowe zostały ogłoszone podczas konferencji prasowej podsumowującej rok obrotowy 2022.
Ubiegły rok był wymagający ze względu na wiele czynników. Jednym z nich były rosnące ceny materiałów, wysokie koszty logistyki oraz energii, które są wynikiem m.in. wojny w Ukrainie oraz ogólnie trudnej sytuacji w zakresie łańcuchów dostaw. W obu poprzednich latach, ze względu na pandemię koronawirusa, koncern BSH zyskiwał na wyjątkowej koniunkturze w obszarze dóbr konsumpcyjnych. Ten podwyższony popyt zmniejszył się w ubiegłym roku, a do tego znacznie wzrosła inflacja.
W regionie Ameryki (USA/Kanada) koncern BSH zanotował w roku obrotowym 2022 kolejny ponadprzeciętny wzrost – tym razem na poziomie 16 proc. Przedsiębiorstwo nawiązuje w ten sposób do bardzo dobrego wyniku z poprzedniego roku i umacnia swoją pozycję na tym rosnącym rynku z dużymi szansami przyszłego rozwoju. Koncern BSH był w 2022 r. także numerem 1 w Europie – mimo trudności z dostawami oraz wzrostów cen energii i materiałów, które były szczególnie odczuwalne w tym regionie. W minionym roku obroty wzrosły nieznacznie – o 0,3 proc. – w porównaniu z rokiem poprzednim. Pozytywny rozwój zanotowano w Niemczech, Austrii i we Włoszech. W całym regionie Azji i Pacyfiku oraz Afryki koncern BSH odnotował wzrost obrotów o 2 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Z powodu szczególnych okoliczności, takich jak ograniczenia związane z pandemią, w Chinach nastąpił spadek o 4 proc. Natomiast na rynkach rozwijających się obroty wzrosły ponadprzeciętnie, szczególnie w Indiach i na Bliskim Wschodzie.
Podczas konferencji prasowej na pytania dziennikarzy odpowiadali członkowie zarządu BSH.
Zaprezentowany w ubiegłym roku Smart Kitchen Dock łączy w sobie różne funkcje systemów Alexa i Home Connect, umożliwiając dostęp do wszystkich usług platformy Home Connect oraz aplikacji z przepisami z „inteligentnym” wsparciem kucharza, np. Kitchen Stories. Grupa Bosch – a tym samym koncern BSH – jest członkiem Connectivity Standards Alliance, związku wielu dużych przedsiębiorstw, które za pomocą nowego standardu połączeń Matter upraszczają świat smart home. Dzięki temu w przyszłości będzie można za pomocą tylko jednej aplikacji obsługiwać zgodne ze standardem Matter urządzenia AGD marki BSH oraz innych producentów. Konsekwentna kontynuacja strategii cyfrowej jest widoczna także w inwestycjach. 628 mln euro, czyli 3,9 proc. obrotów, przeznaczonych na inwestycje to poziom z czasów sprzed pandemii. Wydatki na badania i rozwój wzrosły w porównaniu z poprzednim rokiem o 5,3 proc. – w sumie koncern BSH zainwestował 840 mln euro. Ta rekordowa suma jest przeznaczona na rozwój cyfrowych, zorientowanych na konsumenta produktów i innowacji.
– Dzięki lojalności naszych konsumentów i partnerów handlowych, naszej silnej światowej ofercie marek, innowacyjnym produktom i usługom oraz niespotykanemu zaangażowaniu naszych pracowników dobrze poradziliśmy sobie w ostatnim roku. Nasz plan na bieżący rok: chcemy nadal notować wzrosty zysków we wszystkich regionach i kategoriach produktów. Obok zarządzania znacznie wyższymi kosztami – na przykład w obszarze energii, materiałów i personelu – skupiamy się na jeszcze większym uodpornieniu naszego łańcucha dostaw – mówi dr Matthias Metz – CEO BSH.
© 2024 InfoMarket