Spółka Samsung Electronics Co. Ltd. została uznana za jedną z pięciu najlepszych globalnych marek w rankingu „Best Global Brands” 2022 przez Interbrand, globalną firmę konsultingową zajmującą się markami. Każdego roku Interbrand ogłasza listę 100 najlepszych marek na świecie, a wartość marki Samsung została oszacowana na 87,7 mld USD, co stanowi wzrost o 17 proc. w porównaniu z 74,6 mld USD w 2021 r. Firma plasuje się na piątym miejscu przez trzy lata z rzędu.
Osiągnięcie to wynika z przywrócenia wcześniejszej efektywności finansowej firmy Samsung, które jest obecnie bliska poziomu sprzed pandemii, a także z większego zapotrzebowania na układy pamięci ze względu na wzrost wykorzystania danych. W 2021 r. wartość marki wzrosła o 20 proc. w porównaniu z 2020 r. i w tym roku kontynuuje dwucyfrowy wzrost. Marka Samsung po raz pierwszy weszła na listę 10 najlepszych w 2012 r., zajmując dziewiątą pozycję, a każdego awansowała, osiągając szóste miejsce w 2017 r. i piąte w 2020 r.
– Spółka Samsung Electronics odnotowała dwa kolejne lata dwucyfrowego wzrostu wartości marki, a wszystko to dzięki wsparciu ze strony naszych globalnych klientów – powiedział YH Lee, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. marketingu w Samsung Electronics. – Odwdzięczamy się za to klientom w ten sposób, że wszyscy w firmie konsolidujemy wysiłki, by zapewnić im lepszą i bardziej satysfakcjonującą obsługę.
Wśród czynników uznanych przez Interbrand za przyczyniające się do wzrostu wartości marki Samsung warto wymienić integrację SmartThings w jej produktach, które tworzą inkluzywny system współpracujący z wieloma urządzeniami. SmartThings umożliwia również konsumentom maksymalne wykorzystanie możliwości urządzeń Samsunga, a także produktów innych firm, które mogą już posiadać. Co więcej, powstało Future Generation Lab firmy wspierające autentyczną debatę na temat przyszłych przełomowych działań. Spostrzeżenia wypracowane w tym laboratorium zostały odniesione do produktów i działań marketingowych.
Docenione zostały zatem wysiłki firmy Samsung na rzecz lepszej obsługi klienta w każdym dziale produktów. W zakresie urządzeń gospodarstwa domowego było to rozszerzenie kategorii produktów na zamówienie poza kuchnię, na cały dom, w tym pielęgnację odzieży, pielęgnację podłóg i klimatyzację. Ważne okazało się również dostarczanie wartości zrównoważonego rozwoju przez produkty (osiągnięcie wysokiego poziomu oszczędności energii w głównych produktach, gwarancje na silnik Digital Inventer, zmniejszona emisja mikroplastiku z pralek we współpracy z Patagonią), a także wzbudzanie emocji wśród fanów produktów na zamówienie przez własne kampanie skoncentrowane na uczestnictwie.
© 2024 InfoMarket