Grupa Polsat Plus łącznie świadczy ponad 20 mln usług płatnej TV, telefonicznych i internetowych. Portale internetowe Grupy, w tym z Grupy Interia, odwiedza co miesiąc 21 mln użytkowników, którzy generują 2 mld odsłon. Grupa wzmacnia ofertę 5G, jako jedyny operator na rynku oferuje swoim klientom usługę Disney+ i rozwija projekty w nowym obszarze działalności Czystej Energii i Zielonego Wodoru.
Grupa Polsat Plus w drugim kwartale br.:
– Nasza Grupa nie zwalnia tempa. W ostatnich miesiącach przedstawiliśmy nowości w każdym segmencie działalności. Abonentom wszystkich naszych usług zapewniliśmy możliwość skorzystania z pakietów z Disney+, o kolejne 10 lat przedłużyliśmy prawa do pokazywania na naszych sportowych antenach najważniejszych turniejów siatkarskich, rozwijamy ofertę 5G – mówi Mirosław Błaszczyk, prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus. – Wraz z ZE PAK zaprezentowaliśmy polski autobus wodorowy NesoBus, z którego mogli już korzystać mieszkańcy Gdańska, Gdyni, Wrocławia, Konina i Warszawy. W tym samym czasie rozpoczęliśmy współpracę z doświadczonym partnerem chętnym do współinwestowania w część biurową i komercyjną w Porcie Praskim – dodaje.
– Konsekwentnie realizujemy naszą strategię multiplay, co przekłada się na niezmiennie bardzo niski wskaźnik rezygnacji z naszych usług na poziomie 6,8% i wyraźnie rosnący średni przychód od klientów indywidualnych, który przekroczył 70 zł. Na sukcesywny wzrost ARPU ma też wpływ postępująca popularyzacja taryf 5G, którą wspiera wysoki zasięg sieci 5G Plusa i rosnąca liczba sprzętów 5G w ofercie sieci Plus – mówi Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus.
Najważniejsze dane operacyjne za II kwartał br. dla segmentu usług B2C i B2B:
– W pierwszym półroczu Polsat był liderem oglądalności w grupie komercyjnej. Pomimo niekorzystnego wpływu wymuszonego procesu przejścia na nowy standard DVB-T2 oraz niesłusznego uprzywilejowania TVP udział całej Telewizji Polsat w oglądalności wyniósł 23 proc., czyli zgodnie z naszymi założeniami strategicznymi. Nasze przychody z reklamy TV były na stabilnym poziomie na tle dotkniętego spadkami rynku – mówi Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus. – Do 21 mln wzrosła liczba realnych użytkowników portali Grupy Polsat-Interia. Wraz z Interia.pl, Polsatsport.pl czy Polsatnews.pl jesteśmy wiodącym wydawcą internetowym – dodaje.
Najważniejsze dane operacyjne za II kwartał i I półrocze br. dla segmentu mediowego:
Całkowite przychody Grupy Polsat Plus wzrosły o 5,8% rok do roku do ponad 3,2 mld zł. Wynik EBITDA wyniósł blisko 900 mln zł. Wolne przepływy pieniężne utrzymywały się na wysokim poziomie 1,34 mld zł pomimo niekorzystnych czynników makroekonomicznych, realizacji projektów akwizycyjnych i wsparcia projektów OZE w ramach Strategii 2023+. Wskaźnik całkowitego zadłużenia pozostawał na niskim poziomie 1,39x (dług netto/EBITDA LTM). Grupa wypłaci dywidendę w wysokości 661 mln zł, czyli 1,2 zł na akcję.
© 2024 InfoMarket