Firma doradcza Cushman & Wakefield opublikowała raport za II kwartał 2022 roku na polskim rynku handlowym. W analizowanym okresie do użytku oddane zostało prawie 100 tys. m2 nowoczesnej powierzchni handlowej, z czego większość to duże parki handlowe.
Drugi kwartał 2022 roku został zamknięty z bilansem 15,6 mln m2 całkowitej nowoczesnej powierzchni handlowej. Od kwietnia do czerwca 2022 roku do użytku oddano prawie 100 tys. m2 nowoczesnej powierzchni handlowej. Powstało łącznie 10 nowych obiektów, z czego 9 to parki handlowe otwarte w mniejszych miejscowościach: Busku-Zdroju, Giżycku, Jaśle, Krotoszynie, Pszczynie, Puławach, Sławnie, Szczytnie i Łanach pod Wrocławiem. Ponadto, nowy magazyn sieci OBI został oddany do użytku w Mysiadle pod Warszawą. Parki handlowe stanowią aż 65 proc. całej powierzchni handlowej w budowie. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych kilku lat powstaną lub zostaną rozbudowane 33 takie obiekty.
Na koniec czerwca 2022 roku w budowie było ponad 400 tys. m2 powierzchni handlowej – oddanie do użytku tych inwestycji planowane jest na lata 2022 – 2023. Nowa powierzchnia zlokalizowana będzie w 29 nowych obiektach – dziewięć istniejących zostanie rozbudowanych, a cztery – przebudowane. Do największych z nich należą: warszawskie centrum Fort Wola o powierzchni 28 tys. m2, centrum handlowe Atut Ruczaj w Krakowie, które zostanie rozbudowane o 25 tys. m2; Galeria Bawełnianka w Bełchatowie o powierzchni handlowej 23 tys. m2; druga faza kompleksu handlowego Karuzela w Kołobrzegu oraz park handlowy DOR Plaza zlokalizowany w Częstochowie. Ponad 45 proc. powierzchni handlowej będącej obecnie w budowie, zostanie dostarczone na rynki mniejszych miast, o populacji poniżej 100 tys. mieszkańców. Udział największych aglomeracji w powierzchni w budowie stanowi obecnie ponad 34 proc.
Pełny raport dostępny po zeskanowaniu kodu QR.
© 2024 InfoMarket