Firma Bosch wcześnie dostrzegła rosnące znaczenie półprzewodników i zapowiedziała kolejne inwestycje o wartości miliardów euro na wzmocnienie jej pozycji w tym sektorze.
Dodatkowe 3 mld euro zostaną przeznaczone na rozwój segmentu półprzewodników do 2026 r. w ramach programu finansowania IPCEI w zakresie mikroelektroniki i technologii komunikacyjnych. – Mikroelektronika to przyszłość i kluczowa technologia dla sukcesu wszystkich obszarów działalności Boscha. Otwiera nam drogę do mobilności przyszłości, Internetu rzeczy oraz do tego, co w firmie Bosch nazywamy technologią invented for life (technologia bliżej nas) – powiedział dr Stefan Hartung, prezes zarządu Boscha, podczas Bosch Tech Days 2022 w Dreźnie. Jednym z projektów, które Bosch zamierza sfinansować dzięki tej inwestycji, jest budowa dwóch nowych centrów rozwojowych – w Reutlingen i Dreźnie. Ich łączny koszt wyniesie ponad 170 mln euro. Ponadto w ciągu najbliższego roku firma przeznaczy 250 mln euro na stworzenie dodatkowych 3 tys. m2 powierzchni typu clean-room w fabryce półprzewodników w Dreźnie. – Przygotowujemy się do ciągłego wzrostu popytu na półprzewodniki – również po to, aby osiągnąć korzyści dla naszych klientów – powiedział Hartung. – Te miniaturowe komponenty są ogromną szansą dla naszej działalności.
W ramach European Chips Act, Unia Europejska i niemiecki rząd federalny zapewniają dodatkowe środki na rozwój silnego systemu dla europejskiego przemysłu mikroelektronicznego. Celem tego działania jest podwojenie udziału Europy w światowej produkcji półprzewodników z 10 do 20 proc. do końca dekady. Nowo utworzony projekt IPCEI w obszarze mikroelektroniki i technologii komunikacyjnej ma na celu przede wszystkim promowanie badań i innowacji.
– Europa może i musi wykorzystać swoją siłę w przemyśle półprzewodników – powiedział Hartung. – Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, celem musi być produkcja układów scalonych na konkretne potrzeby europejskiego przemysłu, a to oznacza nie tylko chipy na najniższym poziomie nanoskali. Komponenty elektroniczne stosowane na przykład w obszarze elektromobilności muszą mieć rozmiar od 40 do 200 nanometrów. Zakłady produkcyjne Boscha powstały właśnie po to, aby wytwarzać części tego typu.
© 2024 InfoMarket