GRUPA PSB

350 sklepów PSB Mrówka w Polsce

350 sklepów

Rozwija się sieć sklepów PSB Mrówka. W 2022 r. do końca czerwca, powstało osiem Mrówek, tym samym grupa PSB dysponuje już 350 marketami typu dom i ogród pod tą marką.

Nowe sklepy Mrówka zostały otwarte w następujących miejscowościach: Łańcut, Żyrardów, Pszczyna, Solec Kujawski, Zamość, Niemodlin, Garbatka Letnisko, Powroźnik. Do końca roku powstanie jeszcze 10 nowoczesnych placówek.

Sieć 350 sklepów PSB Mrówka dysponuje łącznie 496 tys. m² nowoczesnej powierzchni handlowej i zatrudnia ponad 7600 pracowników. Sklepy te oferują od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy produktów niezbędnych do remontu, wyposażenia oraz utrzymania domów i ogrodów. Około 4 miliony gospodarstw domowych zlokalizowanych na wsiach i w małych miastach zaopatruje się w placówkach sieci.

Sklepy Mrówka zlokalizowane są głównie w miejscowościach powiatowych i gminnych. W 2021 r. przychody całej sieci detalicznej Mrówka wyniosły 3,1 mld zł, a znajomość marki deklaruje ok. 72 proc. Polaków.

Grupa PSB Handel SA z siedzibą w Wełczu k./Buska-Zdroju działa na rynku od 24 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów typu dom i ogród w Polsce. Obecnie grupa zrzesza 412 małych i średnich rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 293 składach budowlanych, 350 marketach PSB Mrówka oraz 73 placówkach handlowych PSB Profi. W punktach tych pracuje ok. 14 tys. osób.

Łączne przychody parterów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych oraz do domu i ogrodu w 2021 r. osiągnęły historyczny pułap 9 mld zł i były o ponad 18 proc. wyższe niż przed rokiem, zaś przychody grupy PSB Handel SA (centrali) wyniosły 3,8 mld zł i były wyższe o 18 proc. niż przed rokiem. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowany jest na ok. 15 proc. W 2021 r. znajomość marki grupy PSB deklarowało ok. 57 proc. Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka – 72 proc., a placówek PSB Profi – 39 proc.

350 sklepów
350 sklepów
2022-07-31
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket