iROBOT

40 mln domowych pomocników

40 mln

Prezentując w 2002 r. pierwszy robot odkurzający Roomba, iRobot zapoczątkował rewolucję w dziedzinie sprzątania. Dziś firma może pochwalić się przekroczeniem granicy 40 mln sprzedanych robotów domowych.

Prace nad projektem iRobota Roomba trwały kilka lat, a pierwszy egzemplarz robota odkurzającego został zaprezentowany w 2002 r. Już wtedy robot ten miał 3-stopniowy system sprzątania oraz charakterystyczne przyciski z oznaczeniami S, M, L, którymi wskazywało się wielkość pomieszczenia. Rozwiązanie to zniknęło już w drugiej generacji iRobota Roomba, która, podobnie jak kolejne serie, wznosiła wygodę użytkowania, efektywność oraz „inteligencję” pracy na coraz wyższe poziomy. Dzisiejsze modele robotów z serii Roomba są w stanie rozpoznawać i omijać pozostawione na podłodze niewielkie przedmioty (buty, ubrania czy kable), sugerować częstsze prace w okresie pylenia czy linienia zwierząt, jak również intensyfikować działanie na obszarach, w których wykryją większe skupiska zabrudzeń. Wiele zmieniło się również w aspekcie wygody obsługiwania – aplikacja na urządzenia mobilne, duże możliwości obsługi głosowej czy stacja ładująco-czyszcząca Clean Base to tylko niektóre z tego typu rozwiązań.

Dziś iRoboty Roomba to urządzenia gruntownie odkurzające. Jednak firma, widząc wzrastającą akceptację dla domowych robotów, skonstruowała szereg produktów do innych zadań. Czyszczenie rynien, sprzątanie basenów – to tylko niektóre z przykładów. Jednak drugim po iRobocie Roomba produktem, który najlepiej zakorzenił się na rynku, jest robot mopujący Braava. Urządzenie zostało skonstruowane tak, aby gruntownie czyścić wskazane pomieszczenia. Z tego powodu Braava została wyposażona m.in. w prostokątną nakładkę mopującą, która dociera do narożników, czy mechanizm efektywnego dozowania wody (pod postacią precyzyjnego spryskiwacza), a jej sposób poruszania się zapewnia efektywne czyszczenie powierzchni na mokro.

Idea marki iRobot opiera się na tworzeniu urządzeń, które wymieniając się informacjami, będą ze sobą współpracować i wyręczać użytkownika w nielubianych czynnościach. Pierwszym urzeczywistnieniem tej wizji jest technika Imprint Link. Dzięki niej roboty Roomba mogą współpracować z robotami Braava jet m6 tak, aby bezpośrednio po procesie odkurzania rozpoczynało się mopowanie podłogi. Czynność tę można ograniczyć nawet do wybranych pomieszczeń lub przestrzeni.

Ogrom doświadczeń marki oraz wsłuchiwanie się w potrzeby klientów sprawiły, że obecnie iRobot może pochwalić się sprzedaniem ponad 40 mln domowych robotów. Z kolei na terenie Polski już niebawem przekroczona zostanie bariera 700 tys. sztuk.

40 mln
2022-06-14
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket