RESEARCH AND MARKETS

Rynek małego AGD wzrośnie w tempie 13 proc. CAGR do 2030 r.

Rynek małego AGD

Według raportu opracowanego przez Research and Markets prognozuje się, że światowy rynek małego sprzętu AGD osiągnie wartość 581,6 mld USD (508,5 mld EUR) do 2030 r., odnotowując CAGR na poziomie 13,0 proc. w latach 2021 – 2030.

Główne czynniki wzrostu to rosnący popyt ze strony coraz bardziej zurbanizowanej populacji, zwiększone dochody do dyspozycji oraz przystępne kredyty. Kolejnym istotnym czynnikiem trendu wzrostowego jest gwałtowny wzrost innowacyjności w sprzęcie AGD, zachęcający konsumentów do wymiany starych modeli na nowe, „inteligentniejsze” wersje.

Według raportu Research and Markets pandemia Covid-19 wpłynęła również pozytywnie na ogólny wzrost rynku małego sprzętu AGD. W okresie blokady ludzie decydowali się na inwestycje w wyposażenie domów, w tym wymianę starych urządzeń na bardziej zaawansowane modele. Ponadto, ze względu na większy nacisk na zdrowie, odnotowano wzrost na rynku małych urządzeń gospodarstwa domowego z kategorii produktów ochrony zdrowa.

W 2020 r. Europa zyskała znaczny udział w światowym rynku małego AGD i oczekuje się, że utrzyma swój udział w okresie prognozy – czytamy w raporcie. Przewidywane jest znaczne tempo wzrostu nowych, zaawansowanych i „inteligentnych” urządzeń mieszkaniowych i komercyjnych dla segmentu mieszkaniowo- -handlowego. Ponadto nastąpił ogromny wzrost popytu ze strony głównych krajów Europy, takich jak Francja, Hiszpania, Wielka Brytania i Rosja.

Jak stwierdzono w raporcie, rosnące zainteresowanie zdrowym style życia pozwala rozwijać się takim segmentom rynku jak oczyszczacze powietrza i odkurzacze. Innowacje produktowe i szybkie przyjęcie zaawansowanych technicznie urządzeń dodatkowo przyczyniają się do wzrostu rynku małego AGD w Europie. W tym samym czasie wysokie ceny i duża popularność zarówno domowych, jak i komercyjnych marek drobnego sprzętu AGD doprowadziły do pojawienia się podrabianych marek – czytamy w raporcie. Są one na ogół powszechne w gospodarkach rozwijających się, gdzie klienci są bardzo wrażliwi na ceny – skomentował Research and Markets. Mówi się, że ten czynnik ogranicza sprzedaż istniejących marek oryginalnego drobnego sprzętu AGD w tych regionach.

2022-03-18
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket