CHECKPOINT SYSTEMS

Polacy a obostrzenia w handlu

Polacy

Jak pokazują najnowsze sondaże, coraz większa liczba Polaków jest za wprowadzeniem ograniczeń w dostępie do niektórych miejsc, jak sklepy czy restauracje.

Zarówno z badań IBRIS, jak i z badań Kantar, przeprowadzonych w listopadzie 2021 r., wynika, że od 54 proc. do 55 proc. Polaków opowiada się za ograniczeniami dostępu w różnej formie. Powodów, dla których placówki handlowe rozluźniły kontrolę liczby kupujących jest przynajmniej kilka. Wzmożony okres zakupów przed świętami sprawił, że znacznie trudniej jest oddelegować pracownika (lub pracowników, jeśli sklep ma kilka wejść) do jednego zadania, jakim jest zliczanie konsumentów. Często podnoszony jest także argument, że placówki mają ogromną powierzchnię i nawet w okresie świątecznym spełniają wytyczne zawarte w rozporządzeniach.

Wszędzie tam, gdzie konieczne jest zachowanie dystansu społecznego albo koordynacja natężenia ruchu w sklepach (np. rozładowywanie zatorów na linii kas), z pomocą przychodzą nowoczesne rozwiązania typu smart occupancy. Automatyzują one cały proces i jednocześnie wysyłają proste i czytelne komunikaty do klientów. Na podstawie obrazu z kamer zliczają on liczbę osób wewnątrz i w razie przekroczenia limitu wyświetlają na ekranie umieszczonym przed wejściem stosowną informację zakazującą wstępu. Są one szczególnie przydatne w placówkach mających kilka wejść i wyjść. Elektroniczne oko kamery umieszcza się przy każdym z nich, a system automatycznie agreguje dane ze wszystkich źródeł. Duże ekrany wyświetlają czytelne komunikaty tekstowe i wizualne, np. w formie sygnalizacji świetlnej, dzięki czemu klienci wiedzą, czy mogą bezpiecznie wejść na teren sklepu. Tego tupu system można w prosty sposób połączyć z drzwiami lub bramkami, które nie otworzą się i nie wpuszczą klienta do środka, jeśli limit zostanie przekroczony. Co ciekawe smart occupancy zapewnia nie tylko bezpieczeństwo klientów i pracowników, ale daje dostęp do wielu przydatnych danych.

Analityka bazująca na kamerach 3D zbiera bardziej dokładne i precyzyjne dane niż wciąż stosowane przestarzałe systemy bazujące na podczerwieni. Wiedza o natężeniu ruchu w sklepach pozwala dokładnie planować liczbę personelu, obsady kasowej czy planować dostawy. System umożliwia także wydzielanie stref na terenie placówki handlowej, do których automatycznie reguluje dostęp konsumentów. Mogą to być właśnie strefy świąteczne czy promocyjne.

2022-02-18
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket