Dane Salesforce wskazują na rekordowy sezon świątecznych zakupów – sprzedaż cyfrowa zwiększyła się o 5 proc. rok do roku, osiągając poziom 1,14 biliona dolarów na całym świecie.
W minionym sezonie świątecznym klienci robili zakupy wcześnie i późno. Chętnie kupowano prezenty przed gorączką zakupów, aby uniknąć problemów z opóźnieniami w wysyłce i brakiem produktów w magazynie – 30 proc. świątecznej sprzedaży zostało zakończone do 22 listopada. W ciągu cybertygodnia zrealizowano 23 proc. sprzedaży (spadek z 24 proc. w roku 2020). Ponieważ część konsumentów przegapiła ostateczne terminy wysyłki produktów zakupionych online, a jednocześnie wzrosły obawy związane z nowymi wariantami Covid-19, 23 proc. sprzedaży cyfrowej przypadło na okres między 18 i 31 grudnia, a sklepy, które oferowały możliwość zakupu online i odbioru poza swoją siedzibą lub na miejscu, przejęły 62 proc. tej sprzedaży.
Konsumenci preferujący kanały cyfrowe korzystali z elastycznych metod płatności. Ze względu na wysokie ceny w okresie świątecznym i niższe rabaty w Stanach Zjednoczonych (spadek o 10 proc.) ogólne wykorzystanie usług typu „kup teraz, zapłać później” (BNPL) w tym kraju w okresie świątecznym wzrosło o 40 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Konsumenci korzystali z tych ofert przez cały sezon świąteczny, aby zrównoważyć wyższe ceny. Alternatywne formy płatności, w tym Apple Pay, Pay- Pal i Google Pay, również zanotowały wzrost o 15 proc. rok do roku w USA.
Sprzedaż z wykorzystaniem mediów społecznościowych jest coraz większa. Z badania przeprowadzonego wśród 1600 globalnych kupujących w ramach czwartej edycji raportu „Salesforce Connected Shoppers Report” wynika, że do 2023 r. 25 proc. zakupów będzie dokonywanych poza stroną internetową, aplikacją lub fizycznym sklepem. W okresie świątecznym w 2021 r. 4 proc. globalnej sprzedaży cyfrowej na urządzeniach mobilnych zostało dokonane za pośrednictwem aplikacji społecznościowych, a 10 proc. ruchu mobilnego pochodziło od konsumentów przeglądających sieci społecznościowe. W miarę jak detaliści zaczynają budować metaverse, staje się jasne, że kupujący są gotowi do dokonywania zakupów za pośrednictwem nowych kanałów.
Szczegółowy raport dostępny jest po zeskanowaniu kodu QR.
© 2024 InfoMarket