SALESFORCE

Rekordowy sezon wydatków świątecznych

Rekordowy sezon

Dane Salesforce wskazują na rekordowy sezon świątecznych zakupów – sprzedaż cyfrowa zwiększyła się o 5 proc. rok do roku, osiągając poziom 1,14 biliona dolarów na całym świecie.

W minionym sezonie świątecznym klienci robili zakupy wcześnie i późno. Chętnie kupowano prezenty przed gorączką zakupów, aby uniknąć problemów z opóźnieniami w wysyłce i brakiem produktów w magazynie – 30 proc. świątecznej sprzedaży zostało zakończone do 22 listopada. W ciągu cybertygodnia zrealizowano 23 proc. sprzedaży (spadek z 24 proc. w roku 2020). Ponieważ część konsumentów przegapiła ostateczne terminy wysyłki produktów zakupionych online, a jednocześnie wzrosły obawy związane z nowymi wariantami Covid-19, 23 proc. sprzedaży cyfrowej przypadło na okres między 18 i 31 grudnia, a sklepy, które oferowały możliwość zakupu online i odbioru poza swoją siedzibą lub na miejscu, przejęły 62 proc. tej sprzedaży.

Konsumenci preferujący kanały cyfrowe korzystali z elastycznych metod płatności. Ze względu na wysokie ceny w okresie świątecznym i niższe rabaty w Stanach Zjednoczonych (spadek o 10 proc.) ogólne wykorzystanie usług typu „kup teraz, zapłać później” (BNPL) w tym kraju w okresie świątecznym wzrosło o 40 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Konsumenci korzystali z tych ofert przez cały sezon świąteczny, aby zrównoważyć wyższe ceny. Alternatywne formy płatności, w tym Apple Pay, Pay- Pal i Google Pay, również zanotowały wzrost o 15 proc. rok do roku w USA.

Sprzedaż z wykorzystaniem mediów społecznościowych jest coraz większa. Z badania przeprowadzonego wśród 1600 globalnych kupujących w ramach czwartej edycji raportu „Salesforce Connected Shoppers Report” wynika, że do 2023 r. 25 proc. zakupów będzie dokonywanych poza stroną internetową, aplikacją lub fizycznym sklepem. W okresie świątecznym w 2021 r. 4 proc. globalnej sprzedaży cyfrowej na urządzeniach mobilnych zostało dokonane za pośrednictwem aplikacji społecznościowych, a 10 proc. ruchu mobilnego pochodziło od konsumentów przeglądających sieci społecznościowe. W miarę jak detaliści zaczynają budować metaverse, staje się jasne, że kupujący są gotowi do dokonywania zakupów za pośrednictwem nowych kanałów.

Szczegółowy raport dostępny jest po zeskanowaniu kodu QR.

Rekordowy sezon
2022-02-16
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket