SWIPBOX

Branża kurierska reaguje na zmiany

Branża kurierska

Branża kurierska w wymagających czasach pandemii reaguje na dynamiczne zmiany zarówno w samej gospodarce, jak i oczekiwaniach klientów. Olbrzymi wzrost rynku e-commerce na przestrzeni ostatniego roku wprost przełożył się na znaczenie logistyki, która stała się głównym ogniwem łączącym dostawców z odbiorcami.

Dynamiczne zmiany w branży kurierskiej i dostosowanie do potrzeb klientów komentuje Łukasz Łukasiewicz, operations manager SwipBox Polska. Zwraca uwagę, że pandemia wymusiła na kurierach błyskawiczną adaptację do nowej rzeczywistości. Intensywna praca w zaostrzonym rygorze sanitarnym ułatwiła klientom, którzy zostali poddani społecznej izolacji, funkcjonowanie w kanale online i realizację bezpiecznych zakupów zdalnych. Proces ten rozwijał się już od kilku lat, ale prawdziwego przyspieszenia doznał dopiero w ubiegłym roku. Funkcjonowanie platform sprzedażowych oraz sklepów internetowych nie byłoby możliwe bez sprawnego łańcucha dostaw, a także – patrząc szerzej – zaawansowanego zaplecza logistycznego. Wpływ na branżę kurierską miały również zmiany administracyjne związane z ograniczeniami nakładanymi na galerie handlowe. Odpowiednia reakcja na te zmiany pozwoliła największym rynkowym graczom zachować płynność operacji logistycznych dzięki natychmiastowej implementacji szeregu usprawnień. Pandemia uprościła wiele procedur oraz przełożyła się na wdrożenie nowych usług. Nikogo nie dziwi już doręczenie przesyłki pod drzwi i bez podpisu. Digitalizacja procesów ostatniej mili kurierskiej jeszcze bardziej usprawniła pracę kurierów. Innym obszarem do zagospodarowania pozostaje zrównoważony rozwój. Odpowiedzialne podejście do biznesu i korzystanie z narzędzi redukujących zużycie energii ze źródeł nieodnawialnych wpływają korzystnie nie tylko na wizerunek, ale przede wszystkim na środowisko, które dla wszystkich nadal musi mieć kluczowe znaczenie. Ograniczenie śladu węglowego działalności logistycznej jest pozytywnym zjawiskiem, które skupia na sobie uwagę branży. Skrócenie tras kurierów, decentralizacja procesów, optymalizacja biznesu czy korzystanie z automatów do odbioru przesyłek przekładają się na zmniejszenie kosztów ostatniej mili, co ma szczególne znaczenie w dobie rosnącego zaufania do rynku e-commerce. Trendy są natomiast na bieżąco kształtowane przez potrzeby czy preferencje konsumentów. Zwyczaje zakupowe ulegają zmianom, podobnie jak opcje zarządzania przesyłką kurierską.

2021-09-03
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket