Tauron przygotował raport dotyczący zachowań konsumenckich osób w wieku 60+. Z opracowania wynika m.in., że 30 proc. seniorów kupiło w ostatnim roku nowy sprzęt RTV/AGD, dla 68 proc. z nich był to znaczący wydatek w budżecie.
Badanie „Seniorów sposób na «COŚ się zepsuło»” udowadnia, że ekologia i idea zero waste są ważne dla najstarszego pokolenia Polaków. Raport ten to pierwsza część kampanii informacyjnej o tej samej nazwie, z którą Tauron chce dotrzeć do osób starszych oraz ich rodzin. W najbliższym czasie koncern planuje publikację specjalnego poradnika dla najstarszych Polaków. W ramach akcji „Seniorów sposób na «COŚ się zepsuło»” Tauron pokazuje, że łatwy dostęp do usług serwisowych to komfort i bezpieczeństwo nie tylko dla seniorów, ale także ich rodzin, które nie zawsze mogą wesprzeć osobę starszą w momencie awarii.
W raporcie „Seniorów sposób na «COŚ się zepsuło»” Tauron przedstawił wyniki badań przeprowadzonych wśród osób w wieku 60+. Podczas badań respondenci zapytani zostali o stosunek do nowych technologii i Internetu, a także jak postępują w przypadku awarii urządzeń RTV/AGD oraz czy i dlaczego je naprawiają. Nie zabrakło też pytań o ekologię.
Jak wynika z raportu, tylko w ostatnim roku aż 30 proc. seniorów kupiło nowy sprzęt RTV/AGD. Połowa z nich zadeklarowała, że zakup nowego sprzętu wynikał z faktu, że stary się zepsuł, a jego naprawa była trudna. Dla 68 proc. z nich zakup nowego sprzętu był znaczącym wydatkiem. Respondenci deklarowali, że woleliby naprawić zepsute urządzenia, zwłaszcza że działania ekologiczne są dla nich istotne. Ankietowani, którzy korzystają już z usług serwisantów Taurona, doceniają to rozwiązanie za komfort, bezpieczeństwo oraz oszczędność czasu oraz pieniędzy.
Z raportu wynika, że 68 proc. seniorów to osoby, które mieszkają same lub ze współmałżonkiem, 57 proc. przyznaje, że żyje skromnie, a na poważniejsze zakupy musi oszczędzać. Seniorzy chętnie korzystają natomiast z nowych rozwiązań i uważają, że są one dużym ułatwieniem w codziennym życiu. Takiego zdania jest 80 proc. ankietowanych. 63 proc. respondentów przyznało, że lubi korzystać ze smartfonów. Jednak 53 proc. z nich zaznaczyło, że obsługa takich urządzeń sprawia im trudności. W takim przypadku najczęściej zwracają się o pomoc do swoich bliskich.
Seniorzy podobnie zachowują się w przypadku awarii sprzętów RTV/AGD – w pierwszej kolejności szukają wsparcia u członków rodziny. Jak się okazuje, w przypadku problemów – czy to z obsługą nowych urządzeń, czy każdą awarią w domu – seniorzy najchętniej proszą o pomoc bliskich. 30 proc. seniorów kupiło w ostatnim roku nowe urządzenia RTV/AGD. Decydując się na naprawę zepsutych urządzeń, seniorzy często rozpoczynają od poszukiwania fachowców w Internecie. Zapytani o ekologię potwierdzili, że podejmowanie działań służących ochronie środowiska jest dla nich ważne.
© 2024 InfoMarket