GRUPA PSB

Intensywny rozwój sieci PSB Mrówka

Intensywny rozwój sieci

Pomimo pandemii grupa PSB nie zwalnia tempa i rozwija sieć sklepów PSB Mrówka. W 2020 r. powstało 14 sklepów, tym samym grupa PSB dysponuje już 330 marketami typu dom i ogród pod tą marką.

Nowe sklepy Mrówka zostały otwarte w następujących miejscowościach: Gostynin, Andrychów, Węgrów, Iława, Rawicz, Sława, Lipno, Ożarów, Świecie, Pobiedziska, Krzywiń, Białobrzegi, Brzeziny i Starachowice. Do końca roku sieć PSB Mrówka powiększy się o ok. 30 placówek.

Sieć 330 sklepów PSB Mrówka dysponuje łącznie 467 tys. m² nowoczesnej powierzchni handlowej i zatrudnia prawie 7000 pracowników. Sklepy te oferują od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy produktów niezbędnych do remontu, wyposażenia oraz utrzymania domów i ogrodów. Około 4 miliony gospodarstw domowych, zlokalizowanych na wsiach i w małych miastach, zaopatruje się w placówkach sieci PSB Mrówka. W 2020 r. przychody całej sieci detalicznej Mrówka wyniosły 2,95 mld zł i wzrosły o 16 proc., zaś w ciągu I kwartału 2021 r. ta dynamika wyniosła 21 proc. Jest to efekt większej liczby placówek, a także znaczącego wzrostu popytu na materiały zawiązane z indywidualnie wykonywanymi remontami w mieszkaniach i domach podczas pandemii.

Łączne przychody partnerów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych oraz do domu i ogrodu w 2020 r. wyniosły 7,5 mld zł i były o 3,8 proc. większe niż przed rokiem, zaś przychody grupy PSB Handel SA (centrali) wyniosły 3,2 mld zł i były większe o 8 proc. niż przed rokiem. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowany jest na 14 proc. W 2020 r. znajomość marki grupy PSB deklarowało ok. 53 proc. Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka aż 74 proc., a placówek PSB Profi 29 proc.

Intensywny rozwój sieci
2021-05-23
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket