Rozmowa z Rafałem Dereckim, category managerem w firmie Vestel Poland.
Redakcja: Vestfrost to duńska marka z bogatym bagażem doświadczeń. W 2008 r. została przejęta przez koncern Vestel. Z perspektywy czasu, jakie to miało znaczenie dla samej marki, jak również procesu projektowania i produkcji sprzętu Vestfrosta?
Rafał Derecki: Moment przejęcia marki przez gigantyczny koncert, a takim jest bez wątpienia Vestel, oczywiście, może potoczyć się bardzo różnie. W naszym przypadku widzimy jednak wyłącznie ogromne plusy. Marka Vestfrost zachowała swoje DNA, a skala, w jakiej działa Vestel, dodała jej wyłącznie wiatru w żagle – zapewniła ogromne możliwości produkcyjne, dystrybucyjne, dostęp do innowacyjnych technologii i perspektywę dynamicznego rozwoju, również przez wiele nowych perspektywicznych rynków zbytu. Przyznam, że obiecujemy sobie jeszcze więcej w najbliższym czasie, i doceniamy fakt, że możemy rozwijać się w Vestelu zgodnie z duchem Vestfrosta. Bardzo uważnie i z rozmysłem podchodzimy do naszego portfolio. To jest mocno związane z miejscem, skąd wywodzi się nasza marka. Dania i tak immanentne dla tego kraju umiłowanie designu, szlachetności i minimalizmu sprawiają, że na każdy projekt nowego produktu patrzymy, myśląc, czy naprawdę jest potrzebny. I jeśli odpowiemy sobie, że tak – dbamy o to, by był jednocześnie piękny i funkcjonalny. Duńczycy cieszą się życiem, celebrują je, chwytają proste momenty w ciągu dnia, nadając im należną wartość. W Danii, a za nią na całym świecie, duńską filozofię cieszenia się życiem nazywamy hygge. Myślę, że Vestfrost jest bardzo z nią zgodny. Mamy w naszej ofercie piękne, bardzo praktyczne i kolorowe urządzenia AGD, bo wiemy, że gotowanie buduje więzi, dostarcza radości i wzmacnia nas na długie lata. Posiadamy profesjonalne chłodziarki do wina, które pozwalają naszym klientom cieszyć się smakiem dobrego trunku, wina, które leżakuje w naszych chłodziarkach niczym w beczkach. Przed nami nowe kategorie i takie same cele – dostarczenie konsumentom produktów, które pozwolą im żyć w ich własnym stylu i cieszyć się domową codziennością.
Pod marką Vestfrost znajdziemy dziś wiele wyjątkowych na rynku urządzeń. Do takich zaliczyłbym chociażby wielkogabarytowe kuchnie wolnostojące. Czym charakteryzują się te urządzenia i do jakich wnętrz zostały zaprojektowane?
Wolnostojące kuchnie retro są jednymi z naszych flagowych produktów. I choć wydawałoby się, że z uwagi na swój design sprawdzą się głównie w domach osób wybierających styl retro czy modern retro, to nasi klienci zweryfikowali to założenie, zmuszając nas niejako do wyjścia poza zakładaną niszę. Dziś nasze bordowe czy kremowe kuchnie wolnostojące i pasujące do nich okapy wybierane są równie często do wnętrz w stylu industrialnym, skandynawskim czy po prostu eklektycznym. Upatrujemy przyczynę w zauważalnym nie tylko w Polsce trendzie celebracji gotowania, zainteresowania sztuką kulinarną. Dla osób pasjonujących się tym tematem nasza kuchnia ma szansę stać się idealną, przede wszystkim dlatego, że wracamy do gotowania na wolnym ogniu. Smak potraw w ten sposób przygotowywanych jest głębszy, wielowymiarowy. Dodatkowo kuchnia ma wiele ciekawych rozwiązań, między innymi adaptery do woka i kawiarki. Przyciąga uwagę gigantyczny piekarnik o pojemności 105 l wewnątrz, który ma 9 programów pieczenia i który niezwykle szybko się nagrzewa. Wyposażony jest w 3 grzałki – z pierścieniową do funkcji termoobiegu, dzięki której komora nagrzewa się szybko, a dystrybucja temperatury jest równomierna. Jak wszystkim markom premium ogromnie zależy nam zbudowaniu zaufania konsumentów. Rozmawiamy z nimi, analizujemy funkcjonalności i teraz – już po dłuższym czasie od wprowadzenia kuchni retro na polski rynek – doceniamy nasze produkty jeszcze bardziej niż w czasie ich premiery.
Vestfrost to również funkcjonalne chłodziarkozamrażarki w stylu retro. Unikalne na skalę światową są modele z linii Art Collection. To doskonały dowód na to, że lodówka nie musi być nudna. Proszę powiedzieć coś więcej o tych wyjątkowych produktach. Czy są to urządzenia powstające na specjalne zamówienie klienta?
Vestfrost Art Collection to obecnie trzy chłodziarkozamrażarki z linii retro z autorskimi projektami graficznymi malarki Urszuli Clarise. Każde z urządzeń łączy intensywną barwę z portretem postaci ważnej dla świata kulinariów, sztuki i muzyki. Mamy więc wizerunek Salvadora Dalego, Davida Bowie i Anthony’ego Bourdaina. A całość wzięła się z jednej aukcji. Powstała jedna lodówka z rakietą kosmiczną. Cieszyła się na tyle dużym zainteresowaniem, że zaczęliśmy myśleć o kolekcji dostępnej dla wszystkich zainteresowanych. Wybraliśmy z Urszulą Clarise trzech artystów, których wizerunek miałby szanse przekuć uwagę naszych klientów, i od razu zaczęliśmy prace nad tym, by nie był to jedynie projekt efektowny na zdjęciach, ale funkcjonalne, wysokiej jakości urządzenie, które służyć będzie naszym konsumentom przez lata. Skupiliśmy się więc na maksymalnej trwałości, odporności oraz dopracowaniu najdrobniejszych szczegółów. Lodówki nie są tylko ciekawe, ale też mają szereg technologii, które ultranowoczesna lodówka premium powinna mieć. Począwszy od rozwiązań wydłużających świeżość produktów, jak filtr Maxi Fresh, przez zaawansowany system cyrkulacji powietrza No Frost Multicooling, po jonizator eliminujący nieprzyjemne zapachy czy wygodny system szuflad i półek.
Jeden z modeli z linii Art Collection był do wylicytowania na aukcji podczas ubiegłorocznego, 28. finału WOŚP. To przykład, który pokazuje, że Vestfrost chętnie pomaga potrzebującym.
To właśnie ten jeden model, o którym wspomniałem przed chwilą. Chcieliśmy przekazać jeden z naszych produktów do licytacji WOŚP, ale zależało nam bardzo na tym, by było to coś unikalnego. Wierzę, że tylko takie projekty mają szanse spotkać się z zainteresowaniem licytujących, a w konsekwencji być realnym finansowym wkładem w pomoc dzieciom. Spotkaliśmy się z Ulą Clarise, malarką z wieloletnim doświadczeniem w przenoszeniu dzieł sztuki na przedmioty codziennego użytku. Ona bez wahania i z niesamowitą energią podjęła się współpracy. Powstała chłodziarkozamrażarka z grafiką rozgwieżdżonego nieba i rakiety. Koncepcja „kosmicznej” lodówki nie była przypadkowa. Według Uli Clarise to symbol „kosmosu ludzkich serc”. Rakieta zaś reprezentuje WOŚP. Licytacja była emocjonująca i wierzymy, że była choć pewnie niewielkim, to jednak wsparciem ważnej inicjatywy. A nas jednocześnie otworzyła na bardzo inspirujący obszar działania.
Vestfrost Art Collection to obecnie trzy chłodziarkozamrażarki z linii retro z autorskimi projektami graficznymi malarki Urszuli Clarise.
Kolejną ważną dla Vestfrosta grupą produktową są winiarki. Oferta chłodziarek do wina tej marki jest bardzo różnorodna – od urządzeń kompaktowych, mieszczących kilkanaście butelek, po profesjonalne wielostrefowe i wielkogabarytowe. Jak więc wybrać ten najbardziej odpowiedni model?
Tu kluczowe będą wyłącznie nasze osobiste preferencje w zakresie konsumpcji wina i to, ile miejsca możemy w domu czy w mieszkaniu przeznaczyć na profesjonalną chłodziarkę do wina. Często nie ma go za wiele, stąd rosnąca popularność podblatowych chłodziarek do wina. Stąd bardzo chętnie kupowany jest nasz model WFG45, pozwalający na przechowywanie 44 butelek. Jest dwustrefowy, co oznacza, że możemy przechowywać w nim zarówno czerwone, jak i białe wino. Niektórzy konsumenci preferują wyłącznie jeden rodzaj wina i wtedy decydują się na jeszcze mniejszy gabarytowo model, taki jak WFG18 (z elektronicznym sterowaniem) na 19 butelek. Najbardziej wymagający miłośnicy wina wybierają zaś z naszej oferty WFG185. To następca sprawdzonego i bardzo cenionego przez konsumentów modelu FZ410W. Chłodziarka idealna. Jest multistrefowa, a więc możemy w niej jednocześnie przechowywać wino białe, czerwone, różowe, musujące, szampany. Dodatkowo ma tzw. przestrzeń ekspozycyjną, w której możemy przechowywać otwarte butelki wina lub wyeksponować najlepsze etykiety z naszej kolekcji. Oprócz standardowych rozwiązań ma też szereg zabezpieczeń chroniących wino, więc możemy czuć się bezpiecznie w każdej sytuacji, a nasze trunki będą przechowywane w optymalnych warunkach.
W ofercie marki Vestfrost znajdziemy wiele zaawansowanych i funkcjonalnych chłodziarek do wina, które sprawdzą się zarówno w zastosowaniach profesjonalnych, jak i domowych.
W ostatnim czasie do oferty Vestfrosta dołączyły także oczyszczacze powietrza. Czym wyróżniają się te modele?
Vestfrost, zgodnie ze swoim duńskim rodowodem, ma w swoim DNA troskę o zdrowie. Fatalna jakość powietrza jest jednym z najbardziej palących problemów współczesnego świata, stąd decyzja o wzbogaceniu oferty o „inteligentne” oczyszczacze powietrza. W ciągu ostatnich tygodni wprowadziliśmy serię pierwszych trzech modeli na polski rynek. To urządzenia wyposażone w 5-stopniowy system filtracji. Sterowane są za pomocą aplikacji. Wszystkie są ciche (najniższy poziom pracy na poziomie zaledwie 17 dB) i praktycznie bezobsługowe z uwagi na „inteligentny” model pracy w nich zastosowany. Model VP-A1M30WH o powierzchni oczyszczania do 42 m2 – idealny do dużej sypialni czy pokoju dziecka, model VP-A1Z40WH dla powierzchni do 48 m2 oraz model VP-A1S70WH o powierzchni działania do 80 m2, który świetnie sprawdzi się w biurze, przestrzeni loftu, w przedszkolu czy szkole. Tym, co je czyni unikalnymi, jest 5-stopniowy proces oczyszczania powietrza. Najpierw działa filtr wstępny, który zatrzymuje większe cząsteczki, takie jak sierść zwierząt, kurz, włosy i większe pyły. Następnie pracę zaczyna filtr HEPA, dezaktywujący najbardziej niepożądane zanieczyszczenia stałe, takie jak pyły zawieszone PM2.5, PM10, PM1 (są głównymi składnikami smogu), pyłki roślin, zarodniki pleśni i roztocza. Kolejny z filtrów – filtr węglowy usuwa organiczne zanieczyszczenia (TVOC) oraz nieprzyjemne zapachy. Później zaczyna się oczyszczanie powietrza na poziomie biologicznym, czyli UV-C LED. Technologia oparta na świetle UV-C skutecznie eliminuje drobiny o wielkości poniżej 0,3 mikrona, a rozwiązanie Plasma ION kończy 5-etapowy proces oczyszczania powietrza. Technologia ta jest całkowicie naturalna, oparta na jonizacji dodatniej i ujemnej. W portfolio Vestela jedną z kluczowych marek jest Sharp, absolutny światowy autorytet w zakresie oczyszczania powietrza. Nie ukrywamy, że pracując nad oferta dla Vestfrosta, wspieraliśmy się wieloletnim doświadczeniem naszych kolegów z Sharpa. Chcieliśmy bowiem wprowadzić na rynek takie oczyszczacze, które będą miały szansę odpowiedzieć na najbardziej palące potrzeby konsumentów. Obecnie rynek oczyszczaczy oferuje bardzo wiele różnego rodzaju urządzeń. Wiedzieliśmy, że jeśli chcemy oferować najlepsze rozwiązania dla naszych klientów, nasze oczyszczacze muszą być wyjątkowe.
Doskonale widać, że po przejęciu przez Vestela portfolio skandynawskiej marki jest nieustannie rozwijane. Czy w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych nowości z logo Vestfrosta, a może nawet kolejnej grupy produktów pod tym brandem?
W Vestel Poland jednym z kluczowych celów na 2021 r. jest dynamiczny rozwój marki Vestfrost. Jeszcze w tym roku linię urządzeń w stylu retro, winiarek i naszych najnowszych oczyszczaczy powietrza chcemy wzbogacić o nowe kategorie produktowe. W najbliższych tygodniach wprowadzamy nowe chłodziarkozamrażarki, potem płyty grzewcze i piekarniki do zabudowy, zmywarki i pralki. W planach mamy również klimatyzację, która dzięki wieloletniemu doświadczeniu w obszarze oczyszczania powietrza daje nam w pewnym stopniu przewagę konkurencyjną. Vestfrost to marka premium, mogę więc zapewnić, że będą to produkty z najwyższej półki.
© 2024 InfoMarket