W ujęciu ilościowym rynek małego AGD zanotował 3-procentowy spadek w okresie od stycznia do listopada 2020 r. w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2019. Jednak na tym tle zdecydowanie wyróżniają się ekspresy do kawy.
W sezonie, czyli w październiku i listopadzie, sprzedawało się blisko po 100 tys. szt. tych urządzeń. Dziesięć lat temu mniej więcej tyle wynosiła całoroczna sprzedaż. W okresie od stycznia do listopada konsumenci kupili prawie pół miliona ekspresów. To prawie o 20 proc. więcej niż w tym okresie w roku 2019 oraz 5 razy więcej niż 10 lat temu. Główną kategorią ekspresów są ekspresy automatyczne, które stanowią ok. 90 proc. całego rynku. Sprzęt ten zastępuje także popularne do niedawna ekspresy kapsułkowe. Wartość rynku ekspresów to już ponad 900 mln zł w okresie od stycznia do listopada 2020 r. (wartość netto dostaw do sklepów). To wzrost o 17 proc. w porównaniu do roku 2019. – Ekspresy do kawy to obecnie główna grupa małego AGD pod względem wartości rynku. Są to urządzenia, w których liczy się precyzja, jakość i niezawodność. Cieszymy się, że Polacy przekonują się do takich urządzeń. Okres pandemii przekonał wiele osób do zakupu ekspresu do domów, miejsc, które coraz częściej stają się naszym miejscem pracy – mówi Wojciech Konecki, prezes APPLiA Polska. Według szacunków APPLiA Polska w 20 proc. polskich domów działa już ok. 3 mln ekspresów. Nie dziwi zatem fakt, że w Polsce sprzedaje się ponad 100 tys. ton kawy o wartości ponad 4 mld zł. Statystycznie spożycie kawy w Polsce wynosi pond 3 kg na jednego mieszkańca.
© 2024 InfoMarket