Urządzenia AGD do zabudowy meblowej stanowią już prawie 40 proc. całego rynku dużych urządzeń AGD w Polsce. Pewną ciekawostką jest fakt, że w ujęciu miesięcznym po raz pierwszy tę barierę przekroczono w marcu ubiegłego roku, w czasie zamknięcia sklepów stacjonarnych. W okresie od stycznia do listopada 2020 r. producenci i importerzy sprzedali do dystrybutorów ponad 2 miliony takich urządzeń, a więc o 13 proc. więcej niż w 2019 r.
Wartościowo segment ten przekroczył niebagatelną już kwotę 2,5 mld zł. Nowym liderem w ujęciu wartościowym w segmencie sprzętu do zabudowy są zmywarki z udziałem na poziomie 28 proc. Na pozycji nr 2 są piekarniki, a na trzeciej płyty do zabudowy. Te trzy grupy są trzonem sprzedaży AGD do zabudowy w Polsce i mają łącznie 80 proc. udziału w tego typu sprzęcie. Sprzedaż zmywarek do zabudowy w okresie I–XI 2020 r. zwiększyła się o prawie 20 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2019. To wzrost o dodatkowe 90 tys. urządzeń, co cieszy i jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Urządzenia te w całej kategorii zmywarek to, podobnie jak rok temu, około 70 proc. W ujęciu ilościowym w segmencie zabudowy największym udziałem cieszą się płyty grzejne (32 proc.). Kategorią, która od dłuższego czasu zdominowała zaś segment płyt grzewczych, są ekonomiczne, bezpieczne i komfortowe w użyciu płyty indukcyjne. Warto podkreślić, że rynek popularnie zwanej „indukcji” z tzw. „polem Bridge” urósł w tym roku o blisko 30 proc. i jest główną podkategorią płyt indukcyjnych. Piekarniki do zabudowy to trzecia kategoria sprzętu do zabudowy w ujęciu ilościowym oraz druga w ujęciu wartościowym. Polskie gospodarstwa domowe kupiły w 2020 roku o 50 tys. więcej tych urządzeń niż rok wcześniej – to wzrost o ok. 9 proc. Stopniowo rośnie tutaj podkategoria piekarników kompaktowych, która stanowi już 6 proc. wartości piekarników ogółem.
© 2024 InfoMarket