AMICA

Przeciwko marnowaniu jedzenia

Przeciwko marnowaniu jedzenia

Według najnowszego raportu „Nie marnuj jedzenia 2020” wyrzucanie produktów spożywczych to palący problem w wielu polskich domach. Inicjatorem projektu badawczego jest Federacja Polskich Banków Żywności, a współtwórcami, m.in. Instytut Ochrony Środowiska i Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Wyniki badania zaprezentowane zostały podczas 41. Światowego Dnia Żywności, a ich autorzy wskazują na ciągłą potrzebę edukacji konsumentów oraz podjęcia aktywnych działań zapobiegających nadmiernemu marnowaniu żywności. Amica od blisko trzech lat współpracuje z Bankami Żywności, żeby zapobiec marnowaniu jedzenia: tworzy materiały do warsztatów w szkołach w ramach projektu „EkoMisja”, a także przekazuje potrzebny sprzęt AGD. W ramach własnych działań prowadzi kampanię „Przechowuję, nie marnuję”, w której uczy, jak przechowywać żywność.

W tym roku, w odpowiedzi na niepokojące wyniki raportu, do organizacji pozarządowych wspieranych przez Banki Żywności trafią nowoczesne chłodziarkozamrażarki marki Amica, które wyposażone są w szereg funkcji przedłużających świeżość produktów. Na uwagę zasługują FreshZone czy AdaptZone, czyli specjalne szuflady do przechowywania mięsa i ryb, czy szuflada VitControl – idealna dla warzyw i owoców. Warto wspomnieć także o systemie AirFlow, który przez utrzymanie stałej cyrkulacji powietrza w lodówce zapewnia jednakową temperaturę w całej objętości komory chłodziarki, dzięki czemu produkty dłużej pozostają świeże. Takie materialne wsparcie pozwoli angażującym się w pomoc potrzebującym NGO-som na przyjęcie większej ilości jedzenia, które w rezultacie nie trafina śmietnik, tylko do potrzebujących.

– Jesteśmy świadomi skali problemu marnowania żywności, zdajemy sobie sprawę, że kluczową kwestią jest zarówno edukacja konsumentów, jak i wspieranie organizacji pozarządowych angażujących się w pomoc najuboższym. Wierzymy, że przekazane przez nas nowoczesne chłodziarkozamrażarki pozwolą realnie minimalizować skalę marnowania jedzenia i sprawią, że nadwyżki jedzenia trafią nie na śmietnik, ale na talerz potrzebujących ludzi – mówi Joanna Lewandowska, strategiczny menedżer ds. komunikacji marki w grupie Amica.

2020-12-08
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket