W tym roku po raz pierwszy telewizory z ekranami 55–60 cali, według estymacji firmy Samsung, będą najczęściej kupowanymi modelami w Polsce.
W 2020 r. Polacy po raz pierwszy w historii kupią więcej telewizorów z ekranami o przekątnej 55 cali niż 32 cale. Te ostatnie od wielu lat zajmowały pierwsze miejsce w zestawieniach sprzedaży ilościowej. Trend ten, który teraz jako standard obejmuje cały polski rynek, w przypadku telewizorów marki Samsung był widoczny już w 2018 r. Firma szacuje, że jest to już stała tendencja rynkowa i Polacy coraz częściej będą kupowali większe telewizory, także te o przekątnej 75 czy 85 cali. Już od 2018 r. telewizory o przekątnej 55 cali są najczęściej wybieranymi modelami z oferty Samsunga. Takie i większe ekrany stanowią ponad 55 proc. sprzedaży telewizorów tej firmy w Polsce. Popyt na duże ekrany w naszym kraju będzie wzrastał: Samsung przewiduje, że do 2024 r. sprzedaż telewizorów 65-calowych będzie stanowić 25 proc. rynku.
– Zakładamy, że w tym roku Polacy kupią prawie 900 tysięcy telewizorów 55+. Jednocześnie obserwujemy stały wzrost zainteresowania jeszcze większymi ekranami – o przekątnej powyżej 75 cali. Według naszych estymacji w tym roku powinniśmy sprzedać ponad 20 tys. takich telewizorów – mówi Grzegorz Stanisz, szef sprzedaży RTV Samsung Electronics Polska
Różnicę widać bardzo wyraźnie także w segmencie telewizorów wielkoekranowych, czyli „70+”, które cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Przed pięciu laty ich rynkowa średnia cena oscylowała wokół 14 tys. zł, a w 2019 takiej wielkości smart TV mogliśmy kupić już za niecałe 7 tys. z. Biorąc pod uwagę dane z poprzednich lat i to, jak zmieniały się ceny telewizorów, można oszacować, że do 2024 r. telewizory o przekątnej 65 cali będą stanowiły już 25 proc. rynku i znacznie wzrośnie sprzedaż telewizorów większych, np. z ekranem o przekątnej 75 cali.
© 2024 InfoMarket