MIO

Perspektywy rynku wideorejestratorów

Perspektywy rynku

Rok 2019 z pewnością można nazwać rokiem wzrostu dla producentów wideorejestratorów. Czy branża elektroniki samochodowej w obliczu zmiany upodobań konsumenckich spowodowanych epidemią COVID- 19 może liczyć na utrzymanie wzrostu sprzedaży? Czy jednak musi się przygotować na spadek popytu na swoje produkty?

Na te pytania próbują odpowiedzieć przedstawiciela marki Mio, największego producenta tego typu urządzeń w Europie.

– Wideorejestratory to bardzo specyficzny segment rynku elektroniki konsumenckiej. Okres lockdownu był również wyzwaniem dla naszej branży. Tezę tę potwierdzają pierwsze analizy sprzedaży wideorejestratorów w Polsce w okresie zamrożenia gospodarki (kwiecień 2020 – czerwiec 2020), kiedy to Polacy kupili o około 15 proc. mniej wideorejestratorów niż w analogicznym kwartale roku poprzedniego. Branża odnotowała spadek obrotów na poziomie ok. 17 proc. Już mogę stwierdzić, że wszystko wskazuje na to, że spadek sprzedaży był chwilowy i w trzecim kwartale rynek kamer samochodowych odnotuje wzrosty sprzedaży zarówno w ujęciu wartościowym, jak i ilościowym. Ma na to wpływ kilka czynników. Pierwszy to fakt, że w Polsce rośnie świadomość użyteczności kamer samochodowych. Czynnikiem, który również ma wpływ na zakup tego typu produktów, jest decyzja o zmianie auta. Jak podaje Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców, w lipcu Polacy zarejestrowali o 17 proc. więcej aut niż w czerwcu, co może być sygnałem, że wraz z powolnie wracającym popytem na auta wzrośnie popyt na akcesoria do nich. Wraz z rosnąca świadomością produktową kierowców wyraźnie widać, że po odmrożeniu gospodarki konsumenci wnikliwiej sprawdzają oferty produktowe i w trzecim kwartale coraz częściej decydują się na zakup produktów droższych, ale jednocześnie bardziej zaawansowanych technologicznie, co cieszy nas, gdyż produkty Mio to high end wśród brandów. Jestem przekonany, że za sprawą rosnącej świadomości konsumenckiej firmy gwarantujące odpowiednią relację między ceną a jakością produktu nie odczują obniżonego popytu na swoje marki. Problem za to mogą mieć te firmy, które w swoim modelu działalności zamiast na jakość postawiły tylko na niską cenę, wielu z nich nie ma już na rynku – powiedział Mariusz Manowski, CEE country director Mitac Europe.

Perspektywy rynku
2020-10-14
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket