Na początku września firma Horn Distribution w swojej siedzibie przy ul. Kurantów w Warszawie zorganizowała śniadanie prasowe. Jednym z powodów spotkania była prezentacja nowego, przełomowego dla marki Marantz zestawu stereo, składającego się ze wzmacniacza Model 30 i odtwarzacza SACD 30n.
Przybyłym dziennikarzom premierowe komponenty Marantza udostępniono do testowania w specjalnie do tego przeznaczonej sali odsłuchowej. Osobne pomieszczenie poświęcono urządzeniom Marantza z linii Special Edition. Prezentacja systemu opartego na wzmacniaczu PM-12SE i odtwarzaczu SACD SA-12SE pokazuje, że marka nadal nie odchodzi od tradycyjnych modeli o charakterystycznym dla marki wzornictwie.
Jak dowiedzieliśmy się na spotkaniu, pandemia koronawirusa nie odbiła się na wynikach finansowych grupy Horn. Wręcz przeciwnie, pomogła ona klientom skoncentrować się tym, czego potrzebują. Idąc za ciosem, grupa Horn rozwija też sieć dystrybucyjną marki Marantz. Od grudnia będzie oficjalnym dystrybutorem sprzętu Marantza na Litwie. Co ciekawe, pozostaje również dystrybutorem sprzętu marki Audio Research w Szwajcarii, mimo że w Polsce brand ten trafił pod opiekę innego dystrybutora sprzętu audio.
Horn wciąż rozbudowuje sieć salonów Audio Forum. Postanowiono odświeżyć logo sieci, a także otworzyć nowy salon, tym razem w Łodzi, przy ul. Narutowicza. Ma on mieć ponad 100 m2 powierzchni i, oczywiście, salę odsłuchową do dyspozycji klientów. Współistnienie należących do grupy Horn salonów Denon Store i Audio Forum ma być dla niej swoistą hybrydą sprzedażową, która pozwoli dotrzeć do różnych grup odbiorców, poszukujących nieco innych urządzeń.
Podczas spotkania zapowiedziano też pojawienie się kilku nowości w dystrybucji spółki Horn Distribution. Jest to m.in. jubileuszowa seria komponentów audio zaprojektowana specjalnie na 110-lecie istnienia marki Denon (więcej o tych urządzeniach w dziale nowości), a także soundbar DHT- -S416C z wbudowanym Chromecastem do streamingu audio w dużej rozdzielczości.
Horn Distribution to jednak nie tylko sprzęt audio, ale również urządzenia z kategorii smart home, którą stale rozbudowuje w swoim portfolio. W dystrybucji w ostatnim czasie pojawiło się kilka nowych marek i urządzeń, m.in. oświetlenie LED marki Marmitek, systemy bezpieczeństwa marki Nuki, „inteligentne” projektory przenośne marki Nebula czy systemy monitoringu i roboty odkurzające marki Eufy.
Zaproszonych dziennikarzy oficjalnie przywitał Marcin Pikułoński, trade marketing manager w firmie Horn Distribution.
Główny system audio, który demonstrował możliwości Modelu 30 i SACD 30n, wykorzystywał parę kolumn Definitive Technology Demand D17.
We wzmacniaczu Model 30 zachowano typowy dla Marantza okrągły wyświetlacz. Odtwarzacz SACD 30n zyskał natomiast stylową obudowę z charakterystycznymi elementami na bokach panelu frontowego.
W osobnym pomieszczeniu prezentowano „tandem” Marantza PM/SA 12 Special Edition, który pracował w zestawie z kolumnami Definitive Technology BP9060 i Dali Menuet SE.
© 2024 InfoMarket