BSH

Dalszy rozwój w trosce o ekologię

Dalszy rozwój

Mimo poważnych wyzwań w 2019 r. firma BSH Hausgeräte GmbH utrzymała pozycję światowego lidera w branży AGD. Obroty – wynoszące 13,2 mld euro – osiągnęły trzeci pod względem wielkości poziom w historii firmy, choć spadły o 1,2 proc. rdr. Wydatki na badania i rozwój wzrosły natomiast do 713 mln euro w 2019 r. Przy 5,4 proc. obrotu pobiły rekord z 2018 r. (5,0 proc.).

Firma BSH pozostaje niekwestionowanym liderem na swoim rodzimym rynku w Niemczech, gdzie zyskała na popularności – podobnie jak w Europie Południowo-Wschodniej. W regionie Azji i Pacyfiku obroty BSH spadły o około 10 proc., głównie z powodu malejącej działalności w Chinach. Niezależnie od tego BSH jest nadal największym niechińskim producentem sprzętu gospodarstwa domowego na tym rynku. Jednocześnie nastąpił znaczny wzrost obrotów w Australii, Indiach i krajach Azji Południowo-Wschodniej. Z kolei na rynku amerykańskim obroty wzrosły o prawie 10 proc. Pod koniec 2019 r. BSH zatrudniała 58 200 pracowników na całym świecie, o 4,6 procent mniej niż rok wcześniej.

W 2020 r. firma planuje zainwestować więcej w ochronę środowiska naturalnego. Zwiększając własną produkcję energii odnawialnej i efektywność energetyczną produkcji, BSH chce zaoszczędzić 22,5 GWh energii. Zamierza ponadto zwiększyć wewnętrzną zdolność wytwarzania energii odnawialnej o 2,5 GWh. Kroki te zmniejszą emisję CO2 przez BSH o 5000 ton metrycznych. W związku z tym do 2030 r. BSH planuje zainwestować około 100 mln euro w neutralność klimatu i ograniczyć emisję CO2 z własnej produkcji o kolejne 20 proc. BSH od wielu lat inwestuje w ochronę klimatu i środowiska. Oprócz rozwoju i sprzedaży urządzeń oszczędzających energię i wodę rozszerza teraz swoją perspektywę. Dzięki tzw. modelowi gospodarki o obiegu zamkniętym w perspektywie długoterminowej BSH zamierza zminimalizować wpływ na środowisko wszystkich swoich operacji biznesowych przez recykling zasobów i wykorzystanie ich w sposób ekologiczny – czy to w fazie rozwoju i produkcji, użytkowania przez konsumentów, czy przez odzyskiwanie i ponowne wykorzystanie zgromadzonych zasobów i materiałów. Spowoduje to zmniejszenie ilości odpadów.

2020-05-01
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket