SAMSUNG

Po raz 14. globalnym liderem rynku telewizorów

Po raz 14.

W 2019 r. Samsung osiągnął 30,9 proc. udziału w globalnym rynku telewizorów.

Według najnowszych danych firmy badawczej IHS Markit udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów w 2019 r. wyniósł 30,9 proc., co oznacza wzrost o 1,9 punktu procentowego w stosunku do roku poprzedniego. Tym samym Samsung po raz 14. z rzędu jest globalnym liderem tego rynku. Światowa sprzedaż telewizorów Samsung QLED wyniosła w ubiegłym roku ponad 5,3 mln sztuk, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w 2018 r. Samsung jest także liderem w segmencie telewizorów premium oraz w kategorii telewizorów wielkoekranowych. Z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IHS Markit w ynika, że globalna sprzedaż telewizorów QLED w 2019 r. osiągnęła aż 6 milionów sztuk, co jest wynikiem dwa razy większym niż w wypadku wszystkich OLED TV. Według danych telewizory QLED stanowiły 12,1 proc. całkowitej sprzedaży telewizorów Samsunga w ubiegłym roku. Samsung osiągnął także świetny wynik w segmencie telewizorów premium, który odnosi się do modeli wycenianych od 2,5 tys. dolarów w górę. Producent utrzymał tu najwyższą pozycję z udziałem 52,4 proc. Firma jest także liderem w kategorii telewizorów wielkoekranowych, których wielkość zaczyna się od 75 cali.

2020-04-27
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket