Capgemini Research Institute

Asystent głosowy w samochodzie

95 proc. kierowców za trzy lata będzie korzystać z samochodowych asystentów głosowych, a 54 proc. deklaruje, że będzie używać tego rozwiązania zawsze – wynika z najnowszego raportu Capgemini Research Institute „Voice on the go”.

Zainteresowanie interaktywnymi doświadczeniami podczas jazdy wzrasta, ale producenci muszą poprawić jakość oferowanych usług oraz zmniejszyć obawy zmotoryzowanych związane z prywatnością i bezpieczeństwem danych. Rozwiązań, dzięki którym kierowcy mogą bezdotykowo sterować wieloma funkcjami samochodu, sukcesywnie przybywa. Za pomocą komend słownych można włączyć nawigację GPS, wysłać e-mail do konkretnej osoby, odebrać SMS-a, uzyskać informacje o aktualnym kursie wybranej waluty albo uruchomić ogrzewanie lub kamery bezpieczeństwa w domu. Jaki odsetek zmotoryzowanych faktycznie popiera instalowanie samochodowych asystentów głosowych? Co czyni tę technikę atrakcyjną, a co może zniechęcić do jej stosowania? Odpowiedzi na te pytania przynosi badanie „Voice on the go”, zrealizowane niedawno przez Capgemini Research Institute wśród 7 tys. klientów i 300 menedżerów w 10 krajach. Prawie połowa ankietowanych już korzysta z asystentów głosowych w pojazdach, a w najbliższej przyszłości będzie to robić 73 proc. konsumentów. Obecnie 77 proc. respondentów z pomocą głosu odtwarza muzykę i ustawia nawigację (niebawem wskaźnik ten wzrośnie do 85 proc.). Raport dostępny jest na stronie www.capgemini.com.

Asystent głosowy w samochodzie
2020-02-10
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket