Firma TCL poinformowała o rekordowych wynikach sprzedaży produktów TV w ujęciu ilościowym.
W 2019 r. liczba dostarczonych odbiorników LCD sięgnęła 32 milionów, tj. o 12 proc. więcej w stosunku do 2018 r. Wolumen sprzedaży telewizorów marki TCL wzrósł tym okresie o 17 proc.
Sprzedaż ilościowa telewizorów smart TV i 4K Ultra HD wzrosła odpowiednio o 19 proc. i 31 proc. rok do roku i stanowiła odpowiednio 85 proc. i 51 proc. całkowitego wolumenu sprzedaży telewizorów marki TCL. Wolumen sprzedaży telewizorów QLED (Quantum Dot) wzrósł w 2019 r. o 66 proc., głównie poza rynkiem chińskim. W ujęciu ilościowym sprzedaż telewizorów marki TCL poza Chinami wzrosła rok do roku o 26 proc. (do 13,46 mln odbiorników) z silną tendencją wzrostową na każdym z rynków regionalnych. W 2019 r. firma nadal umacniała pozycję lidera w Ameryce Północnej, gdzie sprzedaż telewizorów marki TCL odnotowała wzrost rzędu 14 proc. W Europie w tym samym roku wolumen sprzedaży telewizorów marki TCL wzrósł o 35 proc., a w czwartym kwartale nawet o 54 proc. W czołówce rynków europejskich znalazły się Hiszpania, Wielka Brytania i Włochy, gdzie wzrost rok do roku wyniósł odpowiednio 264 proc., 262 proc. i 203 proc.
© 2024 InfoMarket