W drugiej odsłonie projektu „Amica for others” największy polski producent AGD zwraca uwagę na temat naszego podejścia do imigrantów, którzy pracują w Polsce. Ich wkład w rozwój gospodarczy Polski trudno przecenić.
Z najnowszych wyliczeń NBP wynika, że w Polsce pracuje niemal 900 tys. Ukraińców, wielu z nich to pracownicy sezonowi, którzy regularnie wracają nad Wisłę. Życie na emigracji nie jest łatwe i wiąże się z licznymi problemami. Amica w ramach swojej akcji „Amica for others” mówi o tym głośno.
– Wszyscy żyjemy w niesamowitym pędzie, co powoduje, że otaczający nas ludzie znikają z naszego horyzontu. W ramach projektu „Amica for others” chcemy zmieniać naszą codzienność na lepsze, poczynając od relacji z osobami mieszkającymi drzwi obok. W poprzedniej edycji skupiliśmy się na osobach starszych i ich osamotnieniu, w aktualnej odsłonie chcemy wskazać na niemal milionową rzeszę niewidzialnych sąsiadów, jakimi są imigranci z Ukrainy, którzy pracują z nami, żyjąc z dala od domu i najbliższych. W firmie Amica zatrudnionych jest blisko 400 osób pochodzenia ukraińskiego. Nasze społeczeństwo w sposób naturalny przestaje być jednokulturowe. Warto zauważyć, że niezależnie od narodowości, wyznania czy statusu społecznego mamy te same uniwersalne, ludzkie potrzeby – szacunku, miłości, zdrowia, przynależności – mówi Joanna Lewandowska, strategiczny menedżer ds. komunikacji marki Amica.
W ramach inicjatywy „Amica for others” firma wsparła finansowo organizację pierwszego we Wronkach polsko-ukraińskiego wieczoru integracyjnego, w ramach którego między innymi prezentowany był projekt fotograficzny autorstwa Anny i Stepana Rudików „Niewidzialni” – projekt o Ukraińcach mieszkających w Wielkopolsce.
– Jednym z celów projektu „Niewidzialni” jest obalenie stereotypów: „Ukrainka- -sprzątaczka”, „Ukrainiec-budowlaniec”. Owszem, są to prace wykonywane przez wielu imigrantów, jednak wśród bohaterów projektu mamy różne osoby, zarówno te pracujące znacznie poniżej swoich kwalifikacji, jak i osoby z wyższym wykształceniem, które realizują się zawodowo w Polsce – mówi Stepan Rudik.
Na ludzki wymiar samotności oraz wspólne doświadczenia związane z życiem z dala od domu rodzinnego Amica zwraca uwagę w najnowszym filmie powstałym w ramach projektu „Amica for others”. Za koncepcję i realizację filmu w reżyserii Marcina Filipowicza odpowiedzialna jest agencja C108 z Poznania. Wideo jest pierwszym z szeregu działań w ramach projektu poruszającego problem sąsiedzkiej integracji polsko- -ukraińskiej, jakie Amica planuje zrealizować w tym roku. Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie internetowej www.amicaforothers.pl.
© 2024 InfoMarket