Pewnie każdemu zdarza się czasem zastanawiać, jak powstały sprzęty, które nas otaczają. Rzadko mamy jednak okazję, aby zobaczyć to na własne oczy. Taką możliwość miało kilkanaście osób, które firma Comitor zaprosiła do Niemiec, aby z bliska przyjrzeć się produkcji zlewozmywaków przez Blanco. Wśród uczestników znaleźli się właściciele salonów kuchennych oraz ich pracownicy.
Blanco to rodzinna firma z Niemiec, która obecnie działa na skalę międzynarodową. Wytwarza przede wszystkim bardzo dobrej jakości zlewozmywaki, baterie kuchenne oraz akcesoria. Uczestnicy wyjazdu zostali zaproszeni do dwóch fabryk Blanco.
Pierwsza z nich mieści się w Sulzfeld. Wytwarzane są tam zlewozmywaki stalowe, zaawansowane technicznie produkty SteelArt oraz egzemplarze produkowane na specjalne zamówienie. Goście mieli okazję obejrzeć, jak przebiega cały proces produkcji. W zależności od danego produktu może on obejmować głębokie tłoczenie wraz z etapami spawania, szlifowania i polerowania, a następnie czyszczenie, grawerowanie laserowe, pakowanie i przenoszenie na rampę załadunkową, skąd produkt trafia do dystrybucji.
Nieco inaczej było w fabryce w Sinnsheim, gdzie wytwarzane są zlewozmywaki z silgranitu. Goście mieli tam więcej swobody. – Tutaj proces produkcji jest wysoce zautomatyzowany, a maszyny wyglądają niczym z kina science fiction. Mimo wszystko fizyczna obecność człowieka na wielu stanowiskach wciąż jest niezbędna. Pracownicy fabryki przewożą na przykład farby do mieszalnika, nadzorują proces mieszania i nalewania komponentu do formy. Dążenie do zautomatyzowania całego procesu w dużej mierze wynika ze względów bezpieczeństwa – powiedziała Anna Bedyniak-Bielińska, marketing manager firmy Comitor.
Goście odwiedzili też showroom Blanco, obejrzeli zlewozmywaki wykonane z różnych rodzajów materiału (silgranit, ceramika, stal), baterie, akcesoria oraz selektory. Uczestnicy wysłuchali także prezentacji dotyczącej firmy Blanco. Była to również okazja do zapoznania się z nowościami produktowymi niemieckiej firmy. W showroomie odbyły się też warsztaty, podczas których pojawiła się okazja do przetestowania odporności zlewozmywaków na trudne zabrudzenia. Ponadto goście mieli szansę szczegółowo doprecyzować odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez klientów.
© 2024 InfoMarket