AMICA

Badanie relacji sąsiedzkich

Badanie relacji sąsiedzkich

Centrum Badań Społecznych Fundacji UAM we współpracy z Instytutem Socjologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na zlecenie firmy Amica przeprowadziło badania dotyczące relacji sąsiedzkich.

Przeprowadzone badania odpowiadają na pytanie o specyfikę więzi w kręgach sąsiedzkich ze szczególnym uwzględnieniem wybranych osiedli w tr zech miastach: Poznaniu, Warszawie i Wronkach. Wynika z nich, że relacje sąsiedzkie są ważne także w dzisiejszych czasach, a ludzie czują potrzebę nawiązywania kontaktów z osobami mieszkającymi nieopodal. Ich charakter jest jednak zupełnie inny niż dawniej.

Badanie jest częścią akcji „Amica For Others”, która zwraca uwagę na relacje z innym i problemy społeczne, jakim stawiamy czoło we współczesnym świecie.

Zdecydowana większość respondentów z całej Polski, bo aż 93 proc., przyznaje, że utrzymywanie relacji z sąsiadami jest potrzebne. Najbardziej swoją „sąsiedzkość” pielęgnują osoby w wieku od 45 do 64 lat i to właśnie one mają największą liczbę zaprzyjaźnionych sąsiadów. – Nasze działania mają na celu zwrócenie uwagi na relacje z innymi i problemy społeczne, jakim musimy stawić czoło we współczesnym świecie. Jednym z nich jest fakt, że coraz częściej żyjemy osobno. Skupiamy się na sobie i nie mamy czasu pochylić się nad drugim człowiekiem, uwzględnić jego perspektywę i zrozumieć motywację jego działań. To powoduje zanikanie kontaktów. Nie wiemy lub nie interesujemy się, kto mieszka obok, nie poznajemy swoich sąsiadów z klatki schodowej. Projekt „Amica For Others” to cykl działań prospołecznych, seria filmów poświęconych tematyce relacji międzyludzkich, badanie z UAM, a także dystrybucja pakietów sąsiedzkich, które zachęcają do konkretnego działania i zapukania do drzwi sąsiada – podsumowuje Joanna Lewandowska, strategiczna menadżer ds. komunikacji marki Amica.

2019-12-27
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket