iROBOT

Uwielbiany przez Polaków

Uwielbiany

Z najnowszego badania GfK wynika, że odnotowująca od lat wzrosty kategoria robotów sprzątających dziś odpowiada za blisko 20 proc. wartości rynku urządzeń odkurzających.

Według badań GfK w pierwszym półroczu 2019 r. liczba sprzedanych w Polsce robotów sprzątających wzrosła o ponad 60 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wartość segmentu robotów odkurzających wzrosła o ponad 30 proc., a sama marka iRobot stanowi ponad 60 proc. wartości sprzedaży. Drugą bardzo dynamicznie rosnącą grupą produktową są odkurzacze pionowe. Zgodnie z przewidywaniami ekspertów każdy dom już wkrótce będzie wyposażony w dwa urządzenia odkurzające – robota do codziennego, regularnego odkurzania oraz urządzenie typu handstick do odkurzania doraźnego. Badania zachowań konsumenckich, które powstały na zlecenie firmy iRobot, potwierdzają tendencję wzrostową. Możemy dowiedzieć się z nich m.in., że 40 proc. badanych zadeklarowało, że w 2019 r. zamierza kupić robota sprzątającego. Co ciekawe, Polacy chętniej kupują roboty, które realizują jedno zadanie – odkurzanie lub mopowanie – niż urządzenia, które są w stanie wykonać jednocześnie obie te czynności, co jest oznaką wzrastającej świadomości konsumentów. Najpopularniejszym w Polsce modelem robota odkurzającego pierwszego półrocza był iRobot Roomba 980. W pierwszej dziesiątce znalazło się 7 innych modeli pioniera domowej robotyki, w tym zaprezentowane w bieżącym roku modele z serii Roomba i7. Na popularność marki wpływa bogata oferta. Najtańsze modele z aplikacją kosztują około 1500 zł, a na modele z najpopularniejszej serii robotów Roomba – serii 900 należy przeznaczyć nieco ponad 2000 zł.

2019-10-30
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket