Amica, największy polski producent dużego AGD, kontynuuje długookresowy trend wzrostu skali działania. W 2018 r. skonsolidowane przychody zbliżyły się do 3 mld zł, a w pierwszym kwartale bieżącego roku – po wzroście o 7 proc. rdr – doszły do 680 mln zł.
Pozwoliło to Grupie Amica wygenerować w okresie styczeń – marzec br. nieco lepsze w ujęciu rok do roku wyniki na poziomie operacyjnym i EBITDA, odpowiednio 30 mln zł i 43 mln zł. Z kolei na wynik brutto wpływ miały niższe saldo działalności nansowej, a rezultat netto (13,5 mln zł) obarczony był wyższym podatkiem dochodowym, szczególnie w części odroczonej. Jest to rezultat pełniejszego wykorzystywania aktywów podatkowych, związanych z ulgami specjalnej strefy ekonomicznej (7,7 mln zł w I kw.).
Warto zauważyć, że Grupa Amica dzieli się sukcesem bezpośrednio z akcjonariuszami, gdyż jest spółką dywidendową. Z zysku z roku 2018 wypłacone zostanie 4 zł dywidendy na akcję (łącznie 30,1 mln zł), co oznacza wzrost o 33 proc. względem poprzedniego roku (3 zł na akcję).
– Otoczenie rynkowe i presja kosztowa pozostają wyzwaniami w bieżącym roku. Konsekwentnie realizujemy jednak wytyczoną ścieżkę wzrostu, podejmując liczne inicjatywy zwiększające sprzedaż i efektywność operacyjną. W tym drugim obszarze znaczne benety przynosi nam oczywiście automatyczny magazyn wysokiego składowania wraz z centrum logistycznym przy fabryce kuchni we Wronkach – komentuje Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. nansowych.
Wzrost Gupy Amica wspiera obecnie ekspansja produktowa. Do oferty wprowadzono w tym roku innowacyjną linię produktów do zabudowy X-type. Znalazły się w niej urządzenia, których do tej pory nie miała w portfolio produktów przeznaczonych na rynek polski, takie jak szuflady grzejne i winiarki.
Zarząd Grupy Amica rozpoczął także prace nad projektem Amica 4.0. Jest to największe w historii rmy zadanie, dotyczące informatyzacji i digitalizacji procesów związanych zarówno z zarządzaniem zakupami i marketingiem, jak również planowaniem, projektowaniem i procesami produkcyjno-logistycznymi.
© 2024 InfoMarket