Rozmowa z Andrzejem Grocholewskim – dyrektorem handlowym firmy AL-KO Kober
Redakcja: Firma AL-KO już od 25 lat dba o polskie ogrody. Jak skutecznie konkurować na wymagającym rynku sprzętu ogrodniczego?
Andrzej Grocholewski: Przez te 25 lat firma AL-KO zyskała bardzo duże uznanie i zaufanie wśród ogrodników, ceniących sobie jakość wykonania, trwałość, łatwość obsługi urządzeń i skuteczny serwis. Są to dla nas najważniejsze przymioty, i w tych kierunkach się rozwijamy. Obraliśmy te cele, by skutecznie konkurować z firmami branżowymi, dla których nie zawsze jakość jest najważniejsza. Klienci są coraz bardziej świadomi i coraz częściej wybierają jakość. A my chcemy im pomóc w znalezieniu sprzętu na odpowiednim poziomie.
Jak ocenia Pan poprzedni sezon i obecny w trakcie jego trwania?
Patrząc tylko od strony wyników sprzedażowych, rok poprzedni i obecny są do siebie bardzo podobne. Osiągnęliśmy wzrosty praktycznie w każdej rodzinie produktowej, a przyrost w sprzedaży traktorów zaskoczył największych optymistów. Co może się wyróżniać, to zdecydowanie większe zainteresowanie robotami koszącymi i sprzętem akumulatorowym. Natomiast od strony pogodowej to są to dwa zupełnie różne lata. W 2018 roku sezon zakupowy zaczął się w pełni już w kwietniu, ale został praktycznie zakończony w połowie czerwca. Dla porównania, obecny sezon zaczął się praktycznie w ostatnim tygodniu maja.
© 2024 InfoMarket