GORENJE

Gorenje z zyskiem 2,5 mln euro w I kw. 2018

Gorenje z zyskiem

W pierwszych trzech miesiącach 2018 r. grupa Gorenje osiągnęła 296 mln euro przychodu, co przełożyło się na zysk w wysokości 2,5 mln euro. Są to tendencje wzrostowe, które sprzyjają firmie w dynamicznym rozwoju na wielu rynkach zagranicznych.

Przychody ze sprzedaży sprzętu pod markami należącymi do słoweńskiego potentata w branży AGD wzrosły o 4 proc. Zgodnie z planem strategicznym firma nadal rozwija sprzedaż swoich urządzeń poza Europę, jednocześnie zwiększając nakłady na inwestycje w rozwój przedsiębiorstwa. Przychody uzyskane w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku stanowią ok. 31 proc. wyniku zaplanowanego na cały 2018 r. i są o 23,5 proc. większe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Warto dodać, że innowacyjny sprzęt grupy Gorenje stanowi ponad 23 proc., a modele klasy premium to obecnie prawie 30 proc. całkowitej sprzedaży urządzeń domowych słoweńskiego producenta. Zysk EBITDA wyniósł 22,4 mln euro (+8,7 proc.) i jest zgodny z zakładanymi planami. Największy wzrost przychodów odnotowano na rynkach Europy Wschodniej i poza Europą, w szczególności w Izraelu, Brazylii i Chile. W Europie Zachodniej sprzedaż wzrosła przede wszystkim w Austrii, Danii i Francji, podczas gdy zmniejszyła się ona w Holandii, Niemczech i Wielkiej Brytanii, w szczególności, m.in. ze względu na zmiany w strukturze kanałów sprzedaży i ograniczenie sprzedaży nierentownych produktów.

2018-07-02
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket