W całym roku kalendarzowym 2017 grupa AB wypracowała niemal 115 mln zł wyniku EBITDA i 65 mln zł zysku netto przy rekordowych 8,5 mld zł przychodów ze sprzedaży.
W zdywersyfikowanym produktowo i geograficznie biznesie grupy AB w minionym kwartale, jak również w całym roku, wyróżniały się dynamiką wzrostu zarówno relatywnie nowe obszary produktowe, m.in. rozwiązania chmurowe czy akcesoria dla graczy, jak również bardziej dojrzałe projekty biznesowe, chociażby digital signage, sprzedaż z wartością dodaną w segmencie biznesowym (VAD) czy segment AGD/RTV. W grupie AB, która jest zdecydowanym nr 1 w dystrybucji produktów Apple w regionie CEE, widoczny był także pozytywny efekt premiery iPhone’a X i iPhone’a 8, co pokazuje potencjał rynkowego popytu na produkty o charakterze innowacyjnym.
– Generujemy solidne, stabilne wyniki finansowe oraz systematycznie powiększamy skalę i zasięg naszej działalności w oparciu o największe portfolio klientów w regionie CEE, aby długoterminowo maksymalizować zyski. W branży dystrybucji IT marże podążają bowiem śladem sinusoidy w zależności od natężenia konkurencji. Grupa AB przez ponad 27 lat swojej historii udowodniła, że z każdej fali zmian rynkowych potrafi wyjść jeszcze silniejsza. Obecnie umacniamy się na pozycji nr 1 w Polsce i regionie CEE oraz awansowaliśmy w czwartym kwartale na pozycję nr 8 w skali całej Europy – komentuje Andrzej Przybyło, założyciel, twórca sukcesu i prezes zarządu AB SA.
© 2024 InfoMarket