Klimatyzacja w biurach i sklepach – od kasetonu do biocoolera

Klimatyzacja w biurach i sklepach

Wybierając urządzenia klimatyzacyjne do biura, bierze się pod uwagę wielkość i liczbę pomieszczeń oraz pracowników, możliwość montażu urządzeń, koszty eksploatacji. 

W większych biurach, salach konferencyjnych, tam, gdzie są podwieszane sufi ty, warto instalować klimatyzatory kasetonowe, które nie zajmują miejsca na ścianach lub podłodze. Jednostki wewnętrzne są lekkie, pracują cicho, przez co nie przeszkadzają w pracy. Najlepsze emitują hałas na poziomie 25–27 dB(A), decydują o tym duża średnica wentylatora i aerodynamiczne łopatki oraz sterowanie pracą silnika. Hałas jest mało dokuczliwy, ponieważ odległość od jednostki kasetonowej na sufi cie do pracownika jest duża. Do wyboru są konstrukcje z nawiewem jedno-, dwu- i czterokierunkowym. Jednostki dwukierunkowe są stosowane w długich i wąskich pomieszczeniach. Dwa wentylatory rozprowadzają schłodzone lub ogrzane powietrze i emitują mniej hałasu. Czterokierunkowe systemy rozprowadzają schłodzone powietrze dookólnie.

W zależności od rozwiązań można indywidualne ustawiać kąty nawiewu, np. od 32° do 65°, sterując pilotem. W najbardziej zawansowanych konstrukcjach czujnik jest w stanie mierzyć temperaturę (w podczerwieni) i kieruje strumień tak, aby rozkład temperatury w pomieszczeniu był równomierny.

Wbudowany czujnik ruchu może wykrywać obecność ludzi i automatycznie włączać i wyłączać klimatyzację, gdy pracownicy wejdą lub opuszczą pomieszczenie. Rozwiązanie to pozwala oszczędzać energię elektryczną. Najlepsze modele mogą mieć wbudowany jonizator powietrza, który eliminuje liczne patogeny obecne w powietrzu pomieszczenia, takie jak bakterie, wirusy, roztocza, pleśnie i alergeny.

Zazwyczaj w dużych pomieszczeniach jest kilka, a w całym biurze kilkadziesiąt jednostek wewnętrznych, które współpracują z dużą jednostką zewnętrzną umieszczoną na dachu.

2017-07-07
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket