PHILIPS LIGHTING

Wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2017 r.

Wyniki finansowe

Philips odnotował wzrost sprzedaży w stosunku do okresów poprzednich i rentowności na działalności operacyjnej oraz wygenerowanie dodatnich przepływów pieniężnych.

Philips Lighting ogłosił wyniki finansowe firmy za pierwszy kwartał 2017 roku. „Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży w stosunku do poprzednich kwartałów. Przyczynił się do tego dwucyfrowy wzrost sprzedaży w grupach produktowych LED i Home oraz powrót do tendencji zwyżkowej w Europie oraz na świecie, pomimo utrzymujących się trudnych warunków na niektórych rynkach. Utrzymujący się wzrost rentowności operacyjnej oraz dodatnich przepływów środków pieniężnych w porównaniu z pierwszym kwartałem zeszłego roku, jest efektem rygorystycznego wdrażania naszej strategii” powiedział Eric Rondolat, CEO firmy. „Te wyniki umacniają nas w przekonaniu, że w 2017 roku nasza firma osiągnie swoje założone cele”

Najważniejsze informacje z pierwszego kwartału 2017:

  • sprzedaż - 1,690 miliona euro, - 0,8% w porównaniu do zeszłego roku (Q1 2016: -1.3%):
  • wzrost sprzedaży produktów LED o 19%, co stanowi 61% całości sprzedaży
  • ciągła poprawa rentowności operacyjnej w stosunku do roku poprzedniego
    • Zysk EBITA wyniósł 142 miliony euro (Q1 2016: 121 milionów euro)
    • Wzrost marży EBITA o 130 punktów bazowych do poziomu 8,4% (Q1 2016: 7,1%)
  • zysk netto: 61 milionów euro (Q1 2016: 14 milionów euro)
  • przepływy środków pieniężnych: +2 miliony euro (Q1 2016: - 78 miliony euro).

Prognozy

Jesteśmy na dobrej drodze do poprawy naszej marży EBITA o około 50-100 punktów bazowych w 2017 roku, zgodnie z naszym średniofalowym planem, zakładającym stopniowe osiągnięcie poziomu 11-13% oraz utrzymanie stabilnego przepływu środków pieniężnych. Ostrożnie podchodzimy do światowej niepewności gospodarczej, jednak podtrzymujemy naszą ambicję do wzrostu sprzedaży w ciągu całego tego roku.

2017-05-09
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket