Wiele urządzeń AGD jest już dziś zdalnie sterowanych z poziomu aplikacji mobilnej. Era cyfrowa znacznie poszerzyła przy tym zakres ich monitoringu. Możemy nie tylko nadzorować poszczególne fazy danego programu, ale też zużycie wody czy energii.
Coraz częściej mamy także wgląd w poprawność wszystkich procesów w działaniu urządzenia. Możemy otrzymywać informacje o ewentualnych usterkach czy błędach w ich działaniu. Warto w tym miejscu podkreślić, że mówiąc o urządzeniach smart AGD, nie można poprzestać tylko na wspomnianym powyżej sterowaniu na odległość i kontroli parametrów pracy. Sztuczna inteligencja wykracza bowiem daleko poza ten obszar – urządzenia wzajemnie się „widzą”, komunikują i potrafią wymieniać się informacjami czy wzajemnie się aktywować. W dzisiejszym świecie Internetu rzeczy (IoT) i urządzeń mobilnych sprzęt AGD nie tylko potrafi połączyć się z Internetem czy zgrać ze smartfona ulubiony przepis kulinarny, ale jeśli zajdzie potrzeba, część z tych urządzeń ów telefon potrafi naładować (np. z okapu). Rozwiązania ery cyfrowej poprawiły więc znacznie komfort obsługi urządzeń, zautomatyzowały działanie sprzętu i wygospodarowały nam, użytkownikom, dużo więcej wolnego czasu.
Rozwój cyfrowych urządzeń jest pochodną dynamicznego rozwoju rynku oraz naszych potrzeb. Dziś do sieci podłączone są nie tylko komputery czy smartfony, ale też samochody, odzież i akcesoria, okna, drzwi, kaloryfery, klimatyzatory, a także AGD. Potencjał Internetu rzeczy (z angielskiego Internet of Things – IoT) jest przeogromny. Jeszcze kilka lat temu, kiedy na rynku pojawiły się pierwsze aplikacje do płatności bankowej przez Internet, wiele osób podeszło do nich z dużym sceptycyzmem, bojąc się cyberataków czy wykradania haseł do kont. Strach jednak przeszedł do lamusa, podobnie jak fizyczne odwiedzanie oddziału banku – coraz więcej osób korzysta z bankowości internetowej i wykonywania transakcji przez telefon. Z AGD może być i zapewne będzie podobnie. Prognozuje się, że właśnie obszar urządzeń gospodarstwa domowego jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku. W wypadku branży AGD lata 2017–2020 mogą przynieść znaczny wzrost wydatków na rozwiązania najnowszej generacji. Wynika to z prostego faktu – dzisiejszy świat techniki jest tak skonstruowany, że młodzi konsumenci łakną wszystkiego, co daje komfort, prostszą obsługę i sprawniejsze działanie. Stajemy się społeczeństwem informacyjnym, internetowym, więc dlaczego by nie komunikować się z pralką czy lodówką poza domem?
Candy była pierwszą marką, która zaprezentowała całą linię urządzeń sterowanych przez Wi-Fi (Simply- Fi). Warto podkreślić, że oprócz lodówek, piekarników czy okapów w ofercie znajduje się szeroka oferta pralek z linii smart z systemem NFC i obsługą głosową.
© 2024 InfoMarket