AMICA

Ciekawe badanie na temat kuchni

Ciekawe badanie na temat kuchni

Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie firmy Amica w październiku 2016 r. wynika, że Polacy chętnie eksperymentują, poznają nowe smaki i poszukują kulinarnych inspiracji. Tutaj słowo „otwartość” okazało się trafne w kontekście opisania polskiej kuchni.

Słowo to dotyczy także kuchni jako przestrzeni, miejsca otwartego na spotkania, do którego coraz częściej zapraszamy dzieci, naszych partnerów czy przyjaciół. Agencja badawcza udowadnia także, że zmienia się rola kuchni – spora część ankietowanych przyznała, że w kuchni ogląda seriale czy uprawia seks. W prawie 1/3 polskich rodzin partnerzy gotują naprzemiennie i nie ma tutaj miejsca na stereotypy, że to kobieta siedzi w kuchni, a facet odpoczywa. Z badania przeprowadzonego dla firmy Amica wynika także, że aż 44 proc. mężczyzn gotuje, a dla co czwartego motywacją jest chęć zrobienia przyjemności innymi osobom, co oznacza, że nie gotują wyłącznie z konieczności czy potrzeby zaspokojenia głodu. – To zjawisko jest manifestacją szerszego trendu – socjolodzy już od jakiegoś czasu piszą o „mężczyznach udomowionych”, którzy spędzają w kuchni więcej czasu niż ich partnerki, sami odpowiadają za zakupy spożywcze i ustalanie jadłospisu – tłumaczy socjolog dr Agata Grabowska.

TNS Polska wykazało również, że do naszego jadłospisu trafia ostatnio więcej różnorodnych składników, nie tylko egzotycznych, lecz również zapomnianych, które teraz wracają na polskie talerze. Chętnie sięgamy także po kuchnię wegetariańską czy wegańską. Do poszukiwania nowych smaków i przepisów najczęściej przyznają się osoby między 40 a 49 rokiem życia – jest ich aż 25 proc.

2017-01-09
6
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket