W ostatnim czasie sieć detaliczna Mrówka powiększyła się o kolejnych 11 placówek w: Białej Podlaskiej, Świnoujściu, Czyżowicach, Kowalu, Malborku, Chęcinach, Opolu Lubelskim, Kałdowie, Opatowie, Elblągu i Kożuchowie. Obecnie sieć liczy 215 marketów.
Mrówka jest obecnie najliczniejszą siecią detaliczną w sektorze „dom i ogród” w Polsce. Funkcjonuje głównie w miastach powiatowych, ale także w miejscowościach gminnych pod nazwą „Mini-Mrówka” (jest ich obecnie 61).
Od wielu lat firma obserwuje dobrą koniunkturę w segmencie związanym z remontami oraz utrzymaniem domów w małych miejscowościach. Tak było i w 2015 r. – przychody całej sieci detalicznej w wyniku wzrostu popytu oraz uruchomienia nowych placówek zwiększyły się aż o 22 proc. i osiągnęły poziom 1,3 mld zł. W tym czasie powstało 27 nowych marketów.
Grupa Polskie Składy Budowlane SA z siedzibą w Wełeczu k. Buska-Zdroju, działa na rynku od 18 lat i jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów z sektora „dom i ogród” w Polsce. Obecnie grupa zrzesza 352 małe i średnie, rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 425 składach budowlanych, w 215 marketach PSB-Mrówka oraz w 45 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ponad 12 tys. osób.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami grupy PSB SA, na koniec 2015 r. osiągnęły pułap 5,2 mld zł (nieznacznie większe niż w 2014 r.). Przychody centrali firmy w 2015 r. przekroczyły poziom 2,2 mld zł (wzrost o 3 proc.). Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowany jest na niemal 14 proc., a w rynku hurtowym na ponad 27 proc. W 2014 r. znajomość marki PSB deklarowało ok. 41 proc. Polaków, sieci sklepów PSB-Mrówka 40 proc, a placówek PSB-Profi 16 proc.
© 2024 InfoMarket