AMICA

Długoterminowa strategia 2024 – 2030+ „Back to Profitability”

Długoterminowa strategia 2024 – 2030+

Największy polski producent AGD zamierza powrócić na ścieżkę wzrostu skali biznesu i rosnących zysków, chce być również spółką dywidendową. Amica skupi się na rynkach europejskich oraz na asortymencie sprzętu grzejnego, a ważną rolę w efektywnym zrealizowaniu postawionych celów widzi w obszarach ESG. Kluczowe kwestie to szeroko rozumiane pojęcia „jakość” i „efektywność”.

Grupa Amica zamierza dojść do wzrostów sprzedaży powyżej 7 proc. rocznie od roku 2030 przy oczekiwanej rentowności EBITDA na poziomie 5 proc. w roku 2027 oraz 7 proc. w latach 2030+.

Nowa strategia misji i wizji

W nowej strategii Amica zakłada oferowanie trwałych i niezawodnych sprzętów AGD z najlepszej jakości obsługą w celu ułatwienia codziennego życia konsumentom, respektując lokalne tradycje i dziedzictwo silnych lokalnych marek. Wizją Grupy Amica jest stanie się najbardziej rekomendowaną marką sprzętu grzejnego na kluczowych rynkach w Europie.

Strategia produktowa

Amica opracowała strategię produktową i doświadczeń pozakupowych, aby wyraźnie zyskać w oczach europejskich konsumentów, a jednocześnie zidentyfikowała czynniki produktowe, operacyjne i finansowe, dzięki którym zamierza stać się preferowanym partnerem B2B.

Ważna jakość i satysfakcja konsumentów

Spółka kładzie nacisk na szeroko rozumianą jakość, satysfakcję konsumentów i efektywność produkcji, zakładając zwiększanie wolumenów produkcyjnych w fabryce sprzętu grzejnego we Wronkach o około 65 proc. wobec obecnego poziomu.

Strategia dla obszaru ESG „Action for Climate”

Grupa Amica realizuje dodatkowo zaprezentowaną w grudniu 2022 r. strategię dla obszaru ESG „Action for Climate”, która wyznacza cele społeczne i zarządcze w perspektywie roku 2025 i 2030, a także środowiskowe do 2040 i 2050. W styczniu br. Amica zwiększyła efektywność produkcji dzięki uruchomieniu instalacji kogeneracji.

W ostatnich miesiącach Amica została doceniona nagrodami Heros Rynku Kapitałowego ESG (Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych), Listek ESG „Polityki” oraz ESG Firma Roku „Gazety Finansowej”. Nagrody te stanowią dowód uznania dla ciągłych starań firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju, relacji inwestorskich oraz odpowiedzialności społecznej.  

Dlugoterminowa-strategia-2024-2030-Back-to-Profitability-2

Michał Rakowski, wiceprezes Grupy Amica ds. finansów

– W pierwszej połowie 2024 r. zanotowaliśmy 3,5 proc. marży EBITDA, wskaźnik zwrotu z aktywów netto (RONA) na poziomie 9 proc., spadek przychodów i stratę netto. Nowa strategia jasno pokazuje, że zamierzamy istotnie zwiększyć wartość generowaną dla akcjonariuszy, chociażby poprzez oczekiwane podwojenie marży EBITDA przy wzroście sprzedaży, wzmocnienie pozycji na wszystkich kluczowych rynkach, generowanie zysków i możliwość rokrocznej wypłaty dywidendy.  

Dlugoterminowa-strategia-2024-2030-Back-to-Profitability-3

Jacek Rutkowski, prezes zarządu Amica SA

– Minione 10 lat wykorzystaliśmy na ekspansję w Europie Zachodniej, inwestycje w moce produkcyjne i nowe technologie, optymalizację działalności operacyjnej oraz wzmocnienie bazy finansowej. Na drodze do pełnej realizacji celów strategii HIT2023 stanęły czynniki zewnętrzne, jak zawirowania pandemiczne, wojna w Ukrainie i nasze wyjście z rynku rosyjskiego, które oznacza utratę sprzedaży około 300 tys. sztuk sprzętu grzejnego rocznie. Nowa strategia „Back to Profitability”, którą ogłaszamy w okresie cyklicznej dekoniunktury w branży AGD, skupia się na zapewnieniu Grupie Amica trwałej rentowności i wykorzystaniu potencjału centrum produkcyjnego w wielkopolskich Wronkach. Zamierzamy dobrze wykorzystać możliwości, jakie widzimy w kolejnych latach.

Dlugoterminowa-strategia-2024-2030-Back-to-Profitability-4
2024-11-02
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket