BSH

Centrum Badań i Rozwoju już otwarte

Centrum Badań i Rozwoju

Firma BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o. otworzyła w Łodzi nowoczesne Centrum Badań i Rozwoju. Jest to jeden z najważniejszych dla grupy BSH ośrodków R&D na świecie.

Końcówka trzeciego kwartału bieżącego roku dla BSH była okresem finalizacji strategicznych inwestycji na polskim rynku. Zaledwie miesiąc po otwarciu największej w grupie BSH fabryki zmywarek spółka świętowała otwarcie Centrum Badań i Rozwoju. Mieści się ono przy ul. Lodowej w Łodzi. Inwestycja ta umacnia globalną pozycję BSH w Polsce oraz przyczyni się do technologicznego i przemysłowego rozwoju miasta. Jest także dowodem na to, że Polska stanowi doskonałe miejsce dla międzynarodowych inwestycji. Centrum R&D powstało z myślą o rozwoju pralek i suszarek produkowanych w fabrykach BSH na całym świecie. Będą w nim opracowywane, testowane, a następnie przygotowywane do wdrożenia do produkcji innowacyjne rozwiązania dla urządzeń z tych dwóch grup produktowych. W ośrodku działa już m.in. prototypownia, niedługo zostanie także uruchomione laboratorium aprobacyjne do kontroli norm bezpieczeństwa urządzeń. Docelowo, w centrum R&D działać będzie dziesięć typów laboratoriów i ponad 1500 stanowisk testowych. Liczący niemal 10 tys. m² budynek kryje w swojej architekturze kilka ciekawostek, takich jak klatki przypominające układem charakterystyczny symbol marki Bosch czy czterokolorowe oznaczenia pięter, odnoszące się do Łodzi jako miasta czterech kultur. Uwagę zwraca również industrialna fasada budynku w kształcie mapy Polski. Podczas projektowania zwrócono uwagę nie tylko na elementy wizualne, ale także na aspekty ekologiczne. W konstrukcji budynku użyto materiałów pozwalających zminimalizować utratę ciepła przy jednoczesnej minimalizacji hałasu. Szklana konstrukcja zapewnia dużą ilość naturalnego światła, które wpływa na dobre samopoczucie, a znajdujący się na ostatnim piętrze taras to miejsce, gdzie można się zrelaksować i podziwiać piękny widok na miasto.

2019-10-30
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket